• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Nickie: min bm rekommenderade mig att göra rul på mitt lokala sjukhus för att det är nära. Men jag litar inte riktigt på det sjukhuset. Har en bekant som skulle föda vilken dag som helst men hade ont och fick ett ul men dom sa att allt såg bra ut. Då hon kände att något inte stämde gjorde hon ul på akkis istället och där visade det sig att bebisen inte hade något fostervatten utan låg i ett par liter blod istället. Hon fick akutsnittas. Det gör ju att man inte riktigt litar på det sjukhuset.. Att dom kunde göra sån felbedömning. Men jag vet inte, har ju ändå 1h bilresa till akkis så blir lite omständigt.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Nickie: jag funderar också på att göra privat ul. Vill bara se så bebisen lever. 500kr eller vad det kan kosta är det lätt värt!

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Usch Caroline, hoppas det bara är något ytligt!

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Caroline: hur har det gått? Inget mer blod hoppas jag!

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Skönt Caroline o höra. Nu hoppas vi att blödningarna håller sig borta.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Nu vet alla på mitt jobb och igår tänkte jag ha lite tightare kläder bara för att jag slapp dölja magen. Men fy vad tjock jag kände mig. Inte gravidtjock utan fet. Kommer nog dölja magen lite till tills den växt till sig. Har även köpt mina första gravidbyxor, jag som tyckte jag fått lite mage men när jag satt på mig dom byxorna såg det bara fånigt ut. Men dom var otroligt sköna. Nä jag får nog inse att jag inte ser så gravid ut som jag tror. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Idag är jag i vecka 12 (11+0). 1vecka kvar sen kanske man kan våga slappna av lite.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ja jag har så svårt att förstå att jag är gravid, får säga det till mig själv varje dag. Var inne på tittuts hemsida, är så sugen på att boka in ett tidigt ul. Jag och killen hade tänkt åka på en liten weekend till Sthlm 1-2 dec. Men vet inte om det är onödigt att lägga 900kr på ett ul hos tittut då. Man får ju med sig en skiva med bilder hem.. Men 900kr! Har inte bokat in något rul än men det blir förmodligen i början på jan.. Är alldeles för långt dit. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Precis dom kör 3D ul, men det var från vecka 25 eller nåt sånt.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag är ju så nyfiken på om man kan känna livmodern nu. Står lite överallt att vid vecka 12 kommer den upp ur bäckenet . Har sett några tips om att ligga raklång när man är kissnödig för då trycks livmodern upp av kissblåsan. Så jag testade det nu på morgonen och jag kände livmodern jättetydligt, eller jag hoppas det var den jag kände annars vette tusan vad det var. Jag drog iaf in magen allt jag kunde men kvar blev en liten kula under naveln som var hård. När jag sedan kissat och gjorde samma sak fanns inte kulan kvar. Nu väntar jag bara på att få känna rörelser där inne, undrar när det kommer. Det känns iaf lite bättre nu när jag vet att livmodern växt. :)

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012