Gravid efter IVF i september 2012
Äntligen, första rul i tråden. :) väntar med spänning på uppdatering imorgon. Själv har jag rul Nästa onsdag. Längtar tills jag får se miraklet. Känner rörelser varje dag nu så jag vet att den lever.
Äntligen, första rul i tråden. :) väntar med spänning på uppdatering imorgon. Själv har jag rul Nästa onsdag. Längtar tills jag får se miraklet. Känner rörelser varje dag nu så jag vet att den lever.
Grattis miqaw!!! Herre Gud så jag längtar till mitt rul på onsdag! Vi kommer nog inte ta reda på kön men man blir bra sugen fast vi ska försöka hålla oss. Men det gör inget om vi skulle råka se könet ifall det är väldigt uppenbart vad det är. Idag fick jag hem min takvagga, skulle köpt en via blocket men det krånglade så, så jag köpte en ifrån www.naturvaggan.se. Hur fin som helst. En julklapp till mig själv (och bebisen). :)
Skönt att det gick bra nickie! Idag gick jag in i vecka 19 och det är bara 5 dagar till rul :)
Måste fråga er tjejer hur ni tänker göra med svininfluensavaccinet? Det tar emot något ofantligt för mig att ta det pga att jag inte riktigt litar på att det är ofarligt. Men vill ju inte riskera att bli superduper sjuk eller ännu värre. Gravida ligger ju tydligen i riskzonen.
Ok, om du tagit det en gång ska du inte behöva ta det igen om jag förstått det rätt. Jag tog det inte förra gången.
Caroline: kan man få gravpeng redan nu alltså? Trodde det bara var de 60 dagarna det står m.
Ok, jag tror inte jag har så mycket risker med mitt arbete mer än att det är tungt.
Om två dagar är det äntligen dags för mitt rul. :) orolig och förväntansfull på samma gång.
Kul att det gick bra idag! :) men var det inte någon i den här tråden som blev flyttad ett par dagar trots ivf? Förresten, killen har börjat nojja över rul, men mest för att han inte vill ha ett barn med Downs, vi har ju inte större risk än andra så vi gjorde inte kub. Men kan man se på rul om barnet har Downs?
Har googlat lite i ämnet och det verkar som att man kan se fysiska fel som barn med Downs har. De va något med mellanrum mellan stortå och den andra tån och näsbenet är kortare. Men inga tydliga saker egentligen så det kan ju missas. Aja, jag vet att vi kommer älska vårat barn lika mycket ändå men självklart är man orolig för man vill ju ha friska barn.