• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Frankie: åh vad avis jag blir på dig för att du ska köpa en donkey. Dom är så jäkla snygga. Har ju inga barn sedan innan, men skulle vilja ha den som mono först och förhoppningsvis få ett till barn så jag kan ha den som duo. :) tyvärr tycker killen inte samma sak som mig.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Igårkväll när jag skulle sova började bebis leva rövare i magen. Jäklar vilka kickar den fick in. Jag och killen låg och kände på magen sen kunde man somna gott med ett leende på läpparna. Så mysigt när det rör sig där inne. Vecka 20+5 idag. Imorgon ska jag beställa barnvagn hos barnens hus, då man får presentkort tillbaka för varje tusenlapp. Känns lite tidigt att köpa vagn redan men tyckte det var ett bra erbjidande så Vi slår till. Sen måste killen ha en ny säng och den kostnaden hade jag gärna sluppit just nu eftersom man inte blir så rik på att vara föräldraledig sen. Han var inne på att köpa en kontinental säng för 16.000 men där var jag tvungen att säga stopp. Så med en lite sur min gick han med på att köpa en ikea säng för betydligt mindre pengar. Han verkar tro att vi är rika.. Själv vill jag spara så mycket som möjligt nu så man har en buffert sen när man går hemma.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat
    rajsiin333 skrev 2013-01-24 07:20:10 följande:
    Helhjärtat: berätta sen vad det blev för beställning. Märke, färg osv. Fast jag tror mig veta vilket märke ;)

Vi ska beställa vår på fredag :)
    Det blev inte av att gå in och beställa idag. Kom på att man kanske måste betala handpenning och då hade jag inte så mycket pengar helt plötsligt. :)

Det blir en kronan duo s.. färg är jag lite kluven till. Tror det blir svart, men är bra sugen på säsongsfärgen turkos också. :) Vilken färg ska ni beställa? 
    Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

500kr i handpenning var ju ingenting. :)

• Helhjärtat

Jaha, då har man beställt barnvagn. Kändes lite skumt, helt ny situation för mig. På vägen hem i bilen fick jag lite beslutsångest, tankarna snurrar när det finns så mycket att välja mellan. Men av någon anledning kom jag alltid tillbaka till den barnvagnen när jag jämfört, så det måste bli bra. Det blev en svart kronan duo s som jag skrev tidigare, vågade mig inte på någon annan färg ifall jag ångrar mig eftersom den ska hålla några år. Allt börjar bli lite verkligare nu. :) njuter verkligen av hela graviditeten.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

7500kr med både sitt och liggdel, och då får vi 100kr i presentkort för varje 1000kr. Så 700kr i presentkort att handla annat för tyckte jag var helt ok. Erbjudandet gäller till 29/1 tror jag, på barnens hus.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag och killen är lite sugna på att göra ett 3D UL, men om man kollar på tittuts hemsida verkar det vara fullbokat hela våren. Kan det verkligen stämma? Ska man behöva boka 6mån i förväg eller. Någon annan som funderat på ett sånt UL? Vi vill mest göra det för att det är en häftig upplevelse och för att få se ordentligt att allt står rätt till med bebis, inbillar mig var och varannan dag att något är fel där inne.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Lillflickan: vi lär nog åka till Linköping för 3D ul, verkar vara fullt på tittut ett bra tag framöver, iallafall om man ska lita på hemsidan. Men det får bli en mysig dagstur av det hela. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Där fanns det iallafall lediga tider när man kollade på hemsidan. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Det blev Linköping, bokade imorse. Crocus heter stället där, samma pris som i Sthlm.

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012