Gravid efter IVF i september 2012
Mitt första med! :)
Mitt första med! :)
Jag mår bra, njuter av att magen syns även om många säger att jag är stor för att vara i vecka 23. Lite tråkigt att få höra det hela tiden men är smal annars så det är bara magen som är stor iallafall. Dras med foglossning och kämpar för att kunna fortsätta jobba alla mina arbetstimmar men det dröjer nog inte länge förens jag måste gå ner i tid. Sökte gravidpenning förra veckan så nu väntar jag bara på svar från fk på om jag får gå hem tidigare. Lite svårt att njuta av graviditeten när jobbet tar så mycket krafter av en. Men jag älskar att vara gravid så jag försöker njuta så mycket det går. :)
Idag går jag in i vecka 24. Det betyder alltså att bebis går att rädda om den skulle födas för tidigt. Känns bra. :)
Jag har börjat få halsbränna efter att jag ätit, och så sitter det i i typ någon timme. Hoppas det inte blir värre. Sen har killen börjat klaga på att jag flåsar så mycket. Blir för tusan andfådd av att äta bara, plus att jag är tjock i näsan konstant. Men min bm sa att det kan vara järnbrist om man lätt blir andfådd, kanske dags att börja med det nudå. Har ju dragit mig för det för jag vill inte bli hård i magen. :/ har ni andra börjat med järntabletter än?
Usch, har lite ångest över att denna dag bara försvann. Har varit ledig för jag ska jobba helg och jag vill göra så mycket men samtidigt inte. Vill åka till ikea och köpa grejer till våran tvättstuga som vi ska börja renovera snart och jag vill inreda bebisrummet och jag önskar kreativiteten kom tillbaka, finns ju så mycket fint man kan sy till bebis. Men allt det känns ändå för tidigt.. för tusan, är ju 4 månader kvar till bebis kommer.
Men när jag väl satt mig i soffan med datorn kommer jag knappt härifrån. Hittar en blogg att läsa, en webbshop att önska mig bort på eller så är det något värdelöst program på tvn som stjäl min uppmärksamhet. Önskar att jag inte vore så jäkla lat och fantasilös. Helst av allt skulle jag vilja ligga på soffan tills det är dags att åka in till förlossningen.. men det går ju inte.
Behövde gnälla av mig lite bara. Hoppas ni andra haft en bättre dag än jag?!
Hur är det med er tjejer här inne? Själv mår jag precis som vanligt förutom att jag har lite foglossning, blir trött lite fortare och magen är lite i vägen när man ska bära något. Läser om andra som har både det ena och det andra besväret, känner mig lyckligt lottad ändå att jag mår så bra. Nu väntar jag på svar från fk om gravidpenning.. Vill veta nu när jag får gå hem. Ni som jobbar, hur länge tänkte ni jobba?
Tror jag har 106 dagar kvar. Jag tycker min mage stannat i storlek. Är det för att man vant sig eller växer inte bebisen lika fort längre?
Jag vann en budgivning på tradera med ett baby klädpaket. Hade lite smågrejer sen innan och nu när jag sorterade allt visade det sig att vi har 15st bodys i stl 56. Hehe, behövs nog inga fler bodys i den storleken väl?! Det jag tycker är svårast är vilken typ av kläder man ska köpa, en junibebis kan ju behöva både varmt och kallt.
Bör man köpa typ en tunn overall (t.ex pop fleeceoverall)? Eller tror ni det räcker med en extra kofta och tossor bara?
I övrigt har vi köpt vagn (men inte fått hem den än), takvagga och skötbord. Letar spjälsäng men vet inte hur mycket pengar man borde lägga, finns ju alla prisklasser verkligen. Babyskydd ska vi hyra så det hämtar vi ut när det närmar sig.
Var hos bm idag. Första mätningen av magen. 26cm i vecka 24+6, stort sa barnmorskan. Vad ligger ni andra på som hunnit mäta magen? Aja, får väl se vid nästa mätning hur det ser ut. Fick lyssna på hjärtat också och det slog så fint. :) på måndag ska jag till läkaren för att prata sjukskrivning pga foglossning. Känner mig så fånig över att bli sjukskriven när man inte känner sig sjuk, men när man knappt kan gå i slutet på dagen är ju något fel. Min chef är en man och vet knappt vad foglossning är så han suckar mest.. Känns knappast bättre då. Jag måste börja tänka på mig själv mer och skita i arbetet. Ingen kommer tacka mig sen ändå för att jag kämpar på.
SeZret: jag kan också vakna av att det bökar runt där inne, annars vaknar jag varje gång jag ska vända mig i sängen. Känner mig som en flodhäst i en porslinsaffär, hur ska det då bli sen när man är stor på riktigt!