• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Idag ska jag och karln åka till Sthlm och gå på stand up med Schyffert och Gustafsson, det blir nog sista stora grejen vi gör nu innan bebis kommer. Känns så konstigt att bebis snart är här. Jag kan inte riktigt se längre än till bf datumet, efter det är det ett blurr i mitt huvud, kan inte planera något förens jag vet vad som gömmer sig därinne. Första barnet och allt kommer vara nytt, hur kommer jag må efter förlossning, kommer amning att funka, kommer bebis sova på nätterna osv osv. Spännande och läskigt på samma gång. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag har också haft bm besök idag. Har gått upp lite för mycket på kort tid= vätska och urinen visade +1 och blodtrycket låg på 136/80 ( brukar ha 120/70) så bm var lite bekymrad. Men hon skulle kontakta läkare imorgon för att se om dom bör hålla koll på mig lite mer. Annars var allt bra och hon gick igenom lite smärtlindring under förlossningen. Det blev genast lite verkligare, tror även sambon börjar känna av allvaret även om han inte vill säga det rakt ut. Märker på han att han blir lite obekväm när jag tar upp förlossningrelaterade saker. :) exakt en månad idag till bf för mig! Tusan vad jag längtar efter lillknoddas där inne.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag sa till sambon igår att jag skulle börja knåpa ihop lite tankar till förlossningsbrevet och sa att han även kan lägga till saker om det är något önskemål han har. Först sa han nej och att han inte hade något speciellt, men så började jag nämna om han ville klippa navelsträngen och hur han hanterar mycket blod och lite sånt. Då blev han tyst igen, så jag hoppas det drar igång hans tankar lite för jag vill att han ska känna sig delaktig.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Kan ont i svanskotan ha med uvi att göra alltså? Sedan några dagar tillbaka har jag svinont i svanskotan, speciellt om jag står länge. Ska till bm på torsdag och ska göra kissprov då men det pga att jag hade äggvita i urinen sist.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag har köpt amningsbh i en storlek för stort.. Men som funkar nu fast är aningen för stor då. Tänkte att det borde räcka till efter förlossningen.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Nu börjar det närma sig. 17 dagar kvar för mig. Var hos bm idag i 37+4 och bebis är fixerad, sf 36. Nu kan bebis komma! :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Två veckor till bf och jag känner ingenting. Har inte haft en enda förvärk under hela grav, bara sammandragningar. Skulle vilja känna att något händer iaf, är rädd att allt startar med dunder och brak utan förvarning.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Grattis miqaw! Nu börjar det hända saker här i tråden. :) jag har bf på torsdag och slemproppen har börjat släppa. Ska till bm idag, jag hoppas hon vill kolla om tappen börjat mogna, vill höra att det händer något. Börjar bli riktigt tungt nu. Det mesta gör ont, sitta, ligga stå.. Har problem att tömma blåsan också, vet inte om bebis blockerar något. Sen svällde mitt ena ben upp igår, har haft problem med svullna fötter ett tag men blev orolig när hela benet svullnade, får se vad bm säger om jag måste åka in och kolla det på fl.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Bm ville att jag kollade upp det på fl då jag även hade lite högt blodtryck. Men dom hittade inget tokigt och trycket hade gått ner under dagen. Så det är vätska jag samlat på mig, har gått upp rätt mycket senaste veckorna, bara längtar tills bebis är ute och kroppen känns normal igen för nu är jag så stor och svullen. Så det kändes bra att det inte var några proppar jag hade i benet. Bm kollade även tappen och jag var 1cm öppen och tappen var nästan helt utplånad eller vad det heter. Så kroppen börjar bli redo! :) bf på torsdag så det är ju dags tycker jag.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Hej hörrni! Har inte varit in här på ett tag men för en vecka sedan (dagen innan bf) kom det en liten tjej! :) får slänga in en bild senare när jag sitter vid datorn. Många av er här inne är säkert med i junitråden på Facebook så då har ni ju redan full koll. :)

• Helhjärtat

Vad länge sen jag var in här, ser att ni gjort en fb grupp! Jag hoppar gärna med där ska se om jag förstår hur man gör.

• Helhjärtat

Förresten, vet ni att det finns en grupp som heter juni bebisar 2013? En underbar grupp, dock ingen annan som gjort ivf tror jag. Men ni kan ju vara med i båda :)

• Helhjärtat

Gud vad jag är dålig på att gå in här :) nickie, vem av alla är du där inne? :P har så dålig koll.

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012