• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Jag har 72 dagar kvar nu och börjar inse att om ca 10 veckor kommer jag ha en bebis i min famn. Är så nyfiken på vem den lilla krabaten är där inne. Känner mig också ganska lugn inför förlossningen, har ställt in mig på att kämpa mig igenom den för bebis kommer ju komma ut på ett eller annat sätt. Snart är vi där tjejer! Som vi alla kämpat och längtat! Helt otroligt! :)

• Helhjärtat

Jag vägde 60kg vid äggplocket, men brukar väga ca 57kg annars och på inskrivningen i vecka 10 vägde ag 64kg. Så jag tror medicinen under ivf påverkat mig en del. Nu väger jag ca 72kg och det är tungt! Men jag räknar med att gå upp lite till, men stannar gärna under 80kg. :) efter förlossning ska både jag och karln gå ner till våra vanliga vikter igen. Karln har lagt på sig några sympati kilon under graviditeten. ;)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag har inget tul inbokat och kommer inte få det om inte bebis avviker från sitta normala mönster.

• Helhjärtat

Men känns det lite som kraftig mensvärk eller mer smärtsam smärta om ni förstår hur jag menar? Mensvärk gör ju liksom ont på ett annat sätt.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Idag provmonterade vi babyskyddet i bilen. :) tusan vad jag längtar tills det sitter en liten bebis där i. Nu är det bara vagnen som fattas och lite smågrejer som krämer och sånt praktiskt. Ca 7 veckor kvar nu! :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Tittade nyss på ett sjukhusprogram där ett danskt par gjort ivf och skulle göra första ultraljudet. Jag började gråta som ett litet barn. Kommer så väl ihåg känslan när vi såg hjärtat slå. Tror aldrig jag har känt mig så lättad och glad på samma gång. Och den där 8mm klumpen man såg då ligger nu och sparkar mig på revbenen, helt otroligt. Snart är vi där tjejer!!!

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag har gått hemma en vecka och nu senaste dagarna med en dunder förkylning.. Dagarna går än sålänge ganska fort men jag börjar längta efter att bebis ska komma ut nu så man kan röra sig normalt igen. Måste ta bilen vart jag än ska om det så är till affären eller barnmorskan som ligger 7min gångväg ifrån mig. Men nu är det bara 6-7 veckor kvar. Förresten, när börjar magen sjunka? Min är så hög att jag knappt kan böja mig.. Vill att den ska börja sjunka nu.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Miqaw: bebisen ligger med huvudet neråt och har gjort länge så det kanske är när den fixerar sig då.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Jag har bf den 6 juni och hoppas att bebis kommer på den beräknade dagen då vi har så många födelsedagar i släkten kring det datumet. Vill helst att den får en egen dag, för det är inte roligt att dela födelsedag med någon annan som jag fått göra i alla år. Litet problem egentligen. :) jag skäms lite över att säga det här eftersom man kämpat så för att bli gravid, men jag längtar lite tills bebis är ute och man kan röra sig normalt igen och kunna ha vanliga kläder. Nu sitter allt lite för tight och jag går helst runt i mysisar.. Såg ju framför mig att jag skulle klä upp mig vardagsfint och älska att magen var lite i vägen osv. Missförstå mig rätt, jag älskar att vara gravid men jag vill helt enkelt att magen inte blir större nu. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Grattis lillflickan! Jag vill också gå på TUL! Blir avundsjuk på er. :)

Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012