• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Rul imorgon och bm inbokat den 24:e. Jobbar kväll idag, det är bra då går dagen fort. :) undrar hur kissnödig man bör vara inför ul. Ska vara där kl 8, lär jag vänta med morgonkissen till efter ul? Då kommer jag väl kissa på mig. Borde väl räcka att dricka ett par extraglas vatten innan vi åker.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Tror jag fått uvi. :( hoppas det går över fort!

• Helhjärtat

Ja, jag lär ringa bm imorgon och se om jag får komma in och lämna prov med Kort varsel. Läste att man alltid ska behandla uvi vid graviditet.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Rul gick superbra! Så häftigt att se det lilla livet som låg väldigt stilla och gärna visade upp sig. Vet inget kön, vi frågade inte ens så det blir en överraskning. :) slänger upp bilder ikväll när jag kan sitta vid datorn.

• Helhjärtat

Mitt lilla liv, känns fortfarande overkligt. :) Allt såg fint ut, men jag vill ha fler ul, kan inte få nog av att titta på bebisen. Vi frågade inte om kön så det blir en överraskning men vi tror på tjej. Fick 4 fina bilder, men denna är bäst. Ser dock ut som att bebisen har en gigantisk näsa och överläpp medans underläppen är pytteliten. Typ som en simpson. :D
    Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Ja, en bra bh är liksom A och O. Jag har gått ifrån 70B till 75D men har då fortfarande lite att växa i, hoppas dom inte blir så mycket större för då blir alla bhar så dyra. Fick tips av min bm att gå på akupunktur för foglossningen och jag hade sån tur att en annan barnmorska på mottagningen gör just det. sen tyckte hon även att det var viktigt att jag sökte havandeskapspenning. Så det ska jag ta tag i nu innan det är försent.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat
    Lillflickan skrev 2013-01-11 16:40:00 följande:
    Helhjärtat, jag har också fått tips om akupunktur mot foglossning. Men jag tycker det är obehagligt så jag vet inte om jag vågar. Du kanske kan rapportera till mig mer exakt vad hon gjorde?
    Vet inte heller om jag gillar det egentligen, är ganska nålrädd. Men om det kan göra att jag kan jobba längre så är det fan värt det. :) Ska absolut meddela hur det känns. Jag förbereder mig på det värsta. :)
    Följ dina drömmar
  • Helhjärtat
    Rosa fjäril skrev 2013-01-13 19:20:22 följande:
    Har börjat fundera på vagn! Hur tänker ni??
    Vi har bestämt oss för en Kronan duo S. Har länge letat efter en vagn med svängbara framhjul som är lite större, tycker alla andra har så små hjul i fram. Men denna ser robust och rejäl ut.
    Vi bor på landet men med asfalterade vägar, enda möjliga terrängen vi kommer gå på är ett eljusspår i skogen med bark/spån väg.  
    Jag har varit och klämt på vagnen och den känns superbra, rymlig liggdel som man dessutom kan fälla upp ryggstödet på, det känns bra då kanske man kan ha liggdelen lite längre. 
    Var i valet och kvalet först då det inte går att fästa babyskyddet på vagnen men kände ändå att det inte var superviktigt då det nog inte kommer vara en funktion vi utnyttjar så mycket.

Det största problemet jag har just nu är när jag ska beställa vagnen. Hur tänker ni andra där?   
    Följ dina drömmar
  • Helhjärtat
    rajsiin333 skrev 2013-01-14 07:25:02 följande:
    Hos oss lutar det åt en Kronan Duo S, en röd. Den har kg spanat på länge och det kändes ännu bättre när jag såg den på Barnens Hus och när den gick in på rätt håll i bakluckan så vi kan ha hundburen bredvid, perfekt!
    Förmodligen beställer vi innan januari är slut eftersom de hade nån drive nu med en extra bonuscheck på 100 kr för varje tusenlapp och det passar ju bra med tanke på tillbehören som vi ska ha också :)

Hade inte sett det erbjudandet tidigare, det var ju superbra. Men på hemsidan står det bara att man får presentkort men inte på hur mycket. Och i tv-reklamen säger dom att man får 750kr om man handlar barnvagn för 5000kr och du skrev 100kr för varje tusenlapp.
    Vet du vad som ingår mer än sitt och liggdel på duo s vagnen när man köper den från barnens hus? T.ex. regnskydd eller myggnät?  
    Följ dina drömmar
  • Helhjärtat
    SeZret skrev 2013-01-14 09:34:42 följande:
    Nu har jag kommit hem ifrån RUL. Allting såg jätte bra ut och jag har en liten fotbolls spelare i magen som rörde sig rejält under hela ultraljudet. Till 95% är det en tjej. :) Drömmer
    Grattis! Underlig känsla att få se det lilla livet där inne. :)
    Följ dina drömmar
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012