• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Lisa81: jag har märkt att det kliar när jag har kläder på. Trodde jag var torr i huden, men det hjälper knappt att smörja. Så när jag kommer hem från jobbet om dagarna åker det på stora slitna mjukiskläder så det inte blir så tight mot huden. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Rajsiin333: kollade upp det där erbjudandet lite mer och man får 100kr per 1000kr som du skrev. Sen får man ju bonusstämplar också, så man fyller nog något bonuskort om man köper vagn, då får man 100kr till per bonuskort. Helt ok erbjudande. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Vi tog inte reda på kön. Men det verkar vara många i min närhet som tycker det är en självklarhet att kolla kön, dom har blivit jätteförvånade när vi säger att vi inte vet könet. Klart man är nyfiken, men jag tycker ändå att det på något sätt är lite roligare att få veta vid förlossningen. :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Strax ska jag iväg på akupunktur, spännande, har aldrig gjort något sånt förut. Hoppas det ger effekt.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Läser att många har foglossning. Försök förebygga det om ni kan genom lagom mycket belastning. Jag kämpar med det varje dag, använder stödstrumpor och byter skor stup i kvarten för att höfterna ska palla att gå på stengolvet hela dagarna som vi har på jobbet. Var ju på första akupunkturen idag för just foglossning och hon varnade mig för att det kommer kännas lite extra ikväll pga kroppen får en liten chock och det känns ungefär som att någon har sparkat mig i svanken. Men efter ett par gånger skulle det bara bli bättre tydligen. Nålarna känns, men man står ut.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Hon satt nålarna där jag har ont. Hon tryckte lite överallt i svanken och där jag var öm satt hon en nål. Får väl se efter några gånger om det hjälper..akupunktur ska tydligen funka som smärtlindring vid förlossning också. Om detta funkar för mig kommer jag använda mig av det vid förlossningen.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Frankie: hur har det gått?

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Härligt Frankie! :)

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Strax ska jag åka och hälsa på en liten två månaders bebis. :) ska bli mysigt.

Följ dina drömmar
  • Helhjärtat

Rajsiin: om jag klämmer på mina bröstvårtor så kommer det lite vätska, antar att det är bröstmjölk. Så det är nog inte omöjligt att du läcker lite. :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012