• miqaw

Gravid efter IVF i september 2012

Fint namn Caroline 32!!!!

Resultatet hos bm idag blev ett litet hjärta som slog 143 slag/ minut denna gången så jag tror lillan sov förra gången med tanke på låga 131 sen gången. Sf följer sin kurva och ser bra ut. Det gjorde dock inte järnvärdet på 98 så nu blir det att knapra järntabletter och sen en läkarkonsultation nästa vecka. Min trötthet som kommit senaste veckan kan alltså bero på lågt järnvärde. Det som bm inte riktigt fick ihop var att jag har en bra järndepå på 110 så vi får se vad som händer.

Nattis på er!

• miqaw

Lillflickan: depån ligger på 110 så vi får se.. Har gått ner de två senaste gångerna jag varit där...

Sova, vad är det? ;) kan somna på kvällen, vaknar en gång för toalettbesök och sen 4-5 gånger till innan kl är 5... Sen kan jag inte somna om... Däremot trött som ett as resten av dagen så klart ha ha ha

• miqaw

Här är det också 9 veckor kvar och lite mer än en vecka till TUL.
    Men förlossningen är jag konstigt nog inte nervös över, kanske för att bm tyckte det lät bra att jag hade inställningen att ut ska bebisen och att jag inte redan innan snöat in mig på speciell smärtlindring utan ta det som det kommer.

• miqaw

Här är en som kämpat sig igenom dagen med foglossning... Suck... Inte alls roligt... Men det som håller mitt humör NÅGORLUNDA uppe är TUL imorgon bitti! Längtar så jag snart går av hi hi.
    Ska träffa BM imorgon eftermiddag också och ska då prata med henne om foglossningen, för ja, jag har ett arbete som är fysiskt väldigt lite påfrestande och jag kan både stå och sitta vid skrivbordet och jobba MEN, om jag har ont av att göra båda sakerna är det lite problem. Men men, vi får se var det slutar. Är ju en sån som ger mig väldigt lätt tyvärr... Men gråter ungefär lika lätt...  

• miqaw

Här är en rapport från TUL och BM- besök igår.

Tillväxt -17,1 % så det blir ett nytt TUL 17/4.
    SF har också gått bakåt tyvärr och igår var det 28 cm.
    Lillans puls igår: 137 slag/minut.  
    Vikt +10 kg från start och går in i v 33 på lördag.
    För att spä på det hela så har lillan inte vänt sig ännu och BM "förberedde" mig lite lätt på att vändningsförsök kanske skulle bli aktuellt men vi får hoppas att hon vänder sig själv innan nästa besök hos BM 22/4. Dessutom ska jag till läkaren kommande torsdag för undersökning och ev. sjukskrivning för foglossning. BM tyckte 100% så vi får se vad läkaren tycker. Kan inte riktigt varken stå, gå eller sitta så även om mitt jobb är enkelt och allt annat än belastande och tungt så kan jag stå ELLER sitta vid min arbetsplats och ja... Kan vara svårt om det gör för ont... Så nu får vi se vad som händer... Att gå hemma fram till BF 31/5 gör mig lite ledsen... Lappsjuke- varning nästa ha ha ha    

• miqaw
    caroline 32 skrev 2013-04-05 08:23:14 följande:
    Miqaw får man veta vikten ?
    Hoppas du får vila dej nu fram till förlossning du kommer märka att du behöver det;)
    Nja... Hon som gjorde ultraljudet sa vikten och även BM som läste det senare på dagen men kommer inte ihåg exakt... TROR det var beräknat att hon skulle väga ca 1800 men låg på 1500 nu.
    Och ja, jag hoppas också att jag får vila resten av tiden faktiskt, både för att ge lillan ro att växa på sig, vända sig OCH att jag ska kunna gå någorlunda när jag ska förflytta mig ha ha ha! Ska försöka kämpa på jobbet ca 30 minuter till i alla fall och sen drar jag mig nog hemåt och stannar nog hemma till nästa torsdag för att se vad läkaren säger.
    Det som var bra var i alla fall att mitt blodtryck ligger jättebra, får hänga upp mig på det som är positivit ha ha ha

Ha en fortsatt bra fredag tjejer!!!
  • miqaw

SeZret: måste fråga... Hur lyckades du få ditt järnvärde att öka??? Mitt ligger på 95 och depån på 101 och har "stadigt" gått nedåt den senaste månaden... Nu har jag fått öka till 2st Niferex om dagen och ja, magen mår ju så där som ni kanske kan gissa er till ha ha.

Imorgon bär det av till läkaren för ev sjukskrivning pga foglossningen och efter det sista tillfället på profylaxen... Som i måndags inte gav ett smack! Jisses vad besvikna jag och maken var i måndags efter första gången men vi hoppas att vi imorgon får något mer konkret än hur man slappnar av med beröring...

Får dock se hur pigg man är imorgon... Idag vaknade jag 03:40 och kunde somna om strax innan 06...

• miqaw

Rosa fjäril: har varit hemma snart två veckor och är såååå uttråkad så jag blir galen! Men att göra något på dagarna är nästan uteslutet. Fogarna och den låsning jag fått gör för ont...
    Sova på rygg är bara att glömma. Mest för att jag alltid drömmer mardrömmar då men också att jag mår illa av det, lillan trycker väl på kroppspulsådern...
    TUL imorgon igen för kontroll så lillan inte avviker mer än förra gången... Då - 17,1%...

• miqaw

Helhjärtat: sjunker den inte när bebisen vänt på sig och börjar sjunka nedåt? Jag kan ha fattat fel men det är så jag läst.

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012