Rakad Apa skrev 2012-10-04 04:01:46 följande:
Hur går ditt arbete med dig själva?
Behöver inte arbeta med något, bearbetade allt när jag var yngre.
Man/kvinna, ålder?
Man, 29 år.
Hur mår du?
Lider inte av det jag drabbes av i dagsläget.
Vad för sysselsättning har du idag?
Arbetar.
Hur ser du på kärlek, förhållanden, familj idag?
Antar att jag har en relativt normal syn. Har en flickvän som jag planerar barn och framtid med.
Vad för hjälp finns det att få för en vuxen, typ av terapi?
Fuck if I know, psykologhjälp kanske? Har ingen personlig erfarenhet av detta.
Hur hanterar du era erfarenheter idag?
Hanterar det bra, tänker inte så ofta på det. Det som skedde har väl härdat mig möjligtvis, på gott och ont.
Har du pedofilen i din närhet än idag?
Nej, vet inte vart han håller hus. Skulle jag träffa honom så skulle han få redigt med stryk.
Strongt av dig att svara, jag har alltid undrat vart alla utsatta pojkar har tagit vägen. För jag vet ju att ni är lika många som vi. Förstår ditt sätt att tackla det. Men det är inte så enkelt tyvärr. Men att du vågar och orkar skriva om det tyder ju på att du är intresserad av att göra något av din historia. Det är bra.
Du kanske redan vet om det här, men allt sådant här triggas igång den dagen du får egna barn och kanske inte fören just i den åldern som du själv var i när det skedde. När det händer, vet de flesta inte om hur de skall hantera det. För minnen kommer om och om igen. Många tar till alkohol för att glömma m.m. För i den stunden som du är med ditt eget barn i framtiden vill säga. Så kommer du att på något sjukt sätt se genom din förövares ögon. Men samtidigt ha dina egna känslor som offer. Det är en fruktansvärd plåga att gå igenom varje gång en situation dyker upp som påminner dig om vad det var som hände dig själv. När du egentligen bara vill njuta av föräldraskapet.
Kram