Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

Är du också ett offer för pedofili?

hej ts. 

jag har liksom du påbörjat arbetet att bearbeta de övergrepp jag utsattes för som barn. jag är kvinna strax under 40.  

jag är sjukskriven sedan ett och ett halvt år pga PTSD, panikångest och depression. jag har kontakt med psykiatrin, medicinerar med antidepressivt samt ångestdämpande vid behov. 

under den här tiden har det gått upp och ner. först rasade allt när minnena började tränga fram. sen  har jag successivt klättrat mig uppåt till en nivå där jag åtminstone klarade av att vara mamma hjälpligt. satte igång rehabilitering men den avslutades eftersom jag kraschade totalt. fler minnen som vällde upp, denna gång av mamma som en av mina förövare. är mitt i en tung bearbetningsperiod nu med mycket kroppsminnen, flashbacks och panikångest. men känner ändå en viss trygghet i att det med tiden kommer att vända igen, eftersom jag tagit mig igenom det här ett par svängar förr. 

den bästa hjälp jag fått, som jag inte skulle klarat mig utan, är samtalsterapi på en organisation som jobbar specifikt med de här frågorna. de hjälper mig oerhört i att hitta strategier för att fungera i livet så gott det bara går trots allt. 

jag är gift men kan inte säga att vi har något samliv. kärlek och attraktion finns men jag kan i dagsläget inte vara intim med någon eftersom det triggar minnen. han är väldigt stöttade. 

tre olika män samt min mamma utsatte mig från att jag var fyra år. jag vet inte vilka de här männen är och vad jag vet finns de inte i min närhet. mamma lever dock. men vi har knappt någon kontakt. 

hur har du bearbetat dina upplevelser ts? har du gått i terapi? hur mår du? 

*värme*

• Anonym (jag)

yosy: jag har mailat dig! 

• Anonym (jag)

rakad apa: nej det är nog som du säger. styrka har man när man måste ha det. men du har ett inspirerande förhållningssätt till det du varit med om. accepterande utan att försöka gömma. jag tror som du att det handlar mycket om vem som utsatt, vad man varit med om men även hur länge man kunnat minnas det som hände. jag tror och hoppas att det handlar om tid. och jag hoppas att jag en dag ska kunna möta världen och min historia på samma sätt som du! *värme*

Svar på tråden Är du också ett offer för pedofili?