• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Strumpan81

Nu skriver jag många inlägg - men hurra hurra hurra!!! Ibland har man flyt alltså. Precis efter att jag skrivit förra inlägget ringer en BM från en gynekologmottagning på samma gata som vi bor upp och säger att hon fått en remiss från Falun IVF och att vi är välkomna dit på första mötet 24/10 och att vi ska få starta vår behandling nu i oktober!!!!! Åh jag är SÅ GLAD just nu!

• Frukostflingan

Vi har försökt få vårt lilla undererk i dryg 2,5 år. Vi har 3 missfall och 2 utredningar i bagaget och man har inte hittat något. Väntan har varit jobbig och det är påfrestande när andra runtomkring lyckas. Vissa har till och med snart hunnit få barn nummer två. Livet känns inte alltid rättvist. Men jag har lyckats bita ihop på något sätt. Jag har mina dagar där jag är deppig och bara vill vara ifred. För att hantera sorg, maktlöshet och smärta har jag tränat, tränat och tränat. Det har faktiskt fungera bra.