• Strumpan81

Hur står man ut med all väntan?

Hej!

Jag och min sambo har försök få barn under 1,5 års tid utan några som helst resultat. Vi har genomgått fertilitetsutredning utan att några fel eller hinner kunnat påvisar. Vi är så kallat oförklarligt infetila. Nu står vi i landstingskö och ska få starta behandling om 1-3 månader. Jag vet att det är banalt och ett lyxproblem, men för mig känns en månads tid jättelänge och nästan obeskrivligt långt borta. Jag vill ju börja NU. Jag förstår såklart naiviteten i detta, men det är likaväl så jag känner. Jag har tappat lusten för alla vardagliga sysslor och träning som jag utövar varje dag (löpning+gym-simning) känns inte heller kul.
    HUR GÖR NI DÄR UTE FÖR ATT ÖVERLEVA?Glad
    Hur underviker man att gå under av längtan, oro och frustration?

Jag kanske ska nämna att jag jobbar som barnmorska på förlossning och BB och har svårt att helt styra bort tankarna från graviditeter och förlossning.

• Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?
  • Strumpan81
    Ramila skrev 2012-10-15 16:02:53 följande:
    Hej hej!

Har ni plats för en till kämpare? 

Välkommen! Vem är du? : )
  • Fiffig

Lycka till imorgon stegen! Själv tyckte jag spolningen inte var så jobbig som jag trott innan. Jag tog vanliga värktabletter en stund innan och försökte slappna av så mycket som möjligt.

Imorn är det dags för vårt första möte hos privatläkaren inför ivf. Känner mig spänd och lite nervös. Just nu vill jag bara komma igång! Jag tror jag har ägglossning vilken dag som helst, med ont i sidan och äl-flytning så givetvis försöker vi även på det gamla vanliga sättet Skam den som ger sig liksom... Kanske är sista chansen att lyckas på naturlig väg.

• susannapanna

Överleva gör man för att man måste. Men det är inte lätt på vägen. 

Jag fick en återbesökstid hos gyn i december när jag var där i slutet på sommaren. Känns sådär kul....

• Hannah8401