• Hannah8401

Hur står man ut med all väntan?

Hej! Vad skönt att det börjar hända något för er nu, vet ni om ni får vänta länge nu innan ni får börja med ivf?

Denna väntan ja. Den är hemsk. Det är som om livet stannar av.

Vi har försökt i ca ett år nu, och jag vet vad det är för fel på mig, för lågt amhvärde. Och aldrig äl trots regelbunden mens. Så jag bara hoppas att vi får prova ivf. Det var ingen av er som de funnit något "fel" på?

• Hannah8401

Fiffig, nej de andra som jag pratat med med lågt amhvärde har inte utebliven äl, men det verkar ju logiskt. Det verkar inte som alla var amhvärde, men om du svarar bra på pergo så här du säkert inte det. Jag ska till doktorn nästa vecka, så då får jag veta mer. Och du?

• Hannah8401

Strumpan81, nja jag är inte så säker på det, jag har väldigt lågt amhvärde, och då får man inte alltid göra ivf.
    Har du regelbunden mens och ägglossning? Kollat med blodprov? Har du ätit pergotime?

Jag tror som du, att har det inte blivit något efter så lång tid så är det något som inte stämmer. Ibland har de bara tur (eller otur?) att hitta felet.

Lycka till dig med:)

• Hannah8401

Jo vi har allt sökt privat oxå, ska på samtal om tre veckor. Men det hade vart så fint att få prova utan att det kostar, så jag ska tjata när jag ska på nästa undersökning i utredningen. Det kostar ju en del pengar att gå privat och det är inte säkert det lyckas för det. Vad är era nästa steg? Ska alla börja med ivf nu? Hoppas jag oxå får vara med så kan vi dela erfarenheter.

• Hannah8401

Stegen, fy ja jag vet hur det känns. Jag har en sån riktig deppdag idag, önskar jag kunde få gömma mig under täcket hela dagen:(

Har ni gjort någon utredning?

• Hannah8401

Nu har jag med gjort äggledarspolning, det var fri passage och jag hade ett gäng äggblåsor:) Nu går väl remissen till ivf, så nu får jag vänta på att få brev eler bli uppringd. Vänta, vänta...

Jag har berättat för min syster och 4 av mina närmaste vänner, berättade också för föräldrarna för de märkte att något inte stämde, jag har fått beskedet att jag kanske aldrig kan få biologiska barn.

Om jag skulle lyckas skulle jag berätta allt jag vet om sånt här och försöka hjälpa andra omkring mig om de skulle få samma problem.

• Hannah8401

Har ingen av er fått sprutor för att få ägglossning innan ni blivit hänvisade vidare till ivf?

• Hannah8401

Jaha ok ja då är ju inte äl ditt problem iaf jag har provat tre kurer med pergo, jag har ingen egen äl. Vill gärna prova med sprutor innan ivf så jag kan få prova på naturlig väg, men det går ju inte utan äl men jag får väl se vad dom säger.

• Hannah8401

Stegen, för mig kändes inte ens spolningen så jag hoppas det blir samma för dig:) Dom ser också om du har mogna ägg som kommer släppa:) Hoppas du inte haft äl än!

• Hannah8401

Överleva ja. Har ni några speciella knep för att vara glada och se fram emot saker och ting och inte tänka på detta? Jag känner att jag bara står och ser på på livet istället för att leva det.

Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?