Hur står man ut med all väntan?
Jag kan skriva under på detta. Jag och min sambo har försökt få barn i 1,5 år. Jag har haft oregelbunden mens hela tiden och sökte därför hjälp relativt tidigt. Det har varit en evig väntan på alla undersökningar och att äntligen få en remiss till ivf. Men det har också varit en evig väntan varenda månad på att ägglossningen ska komma. Det enda man kan vara helt säker på är att ägglossningen aldrig kommer innan dag 18. Däremot kan den komma när som helst mellan dag 18 och 66 (rekordet hitills). Otroligt frustrerande!
Under utredningen gång så har det kommit fram att jag har högt tsh vilket jag nu medicinerar för. Då tar det ca 6 månader innan man är välinställd på levaxin (ytterligare väntan). Sen kom det även fram att jag inte hade tillräckligt skydd mot röda hund så nu måste jag vaccinera mig. (Två månader som man inte ens får försöka bli gravid pga vaccinet). Tiden bara rinner iväg.
Men nu är remissen i alla fall skickad för ivf och jag ringde på en gång och hävdade vårdgaranti. Vi kommer att bli kallade till Uppsala någon gång i november.