• isadora81

Hur står man ut med all väntan?

Soliho skrev 2012-10-06 11:03:00 följande:
    Oj. Ber om ursäkt för det långa inlägget utan stycken. Hoppas någon orkar läsa det. För mig var det en stor tröst under tidigare väntan att läsa här om andra som lyckades.

Välkommen! Oj vad länge ni har väntat! Vad tråkigt att ni misslyckades med era två första försök. Har de gett nån förklaring till varför så få ägg blev befruktade? Jag har också PCO och dessutom hypotyreos. Min sambo hade prima kvalitet på sina spermier.
  • isadora81
    stegen skrev 2012-10-08 04:20:33 följande:
    Nu när mensen har hälsat på, fler har berättat den underbara nyheten att de ska ha barn ju mer deppig har jag blivit. Denna helgen har varit riktigt tung, jag har försökt se framåt att det snart ska få vara JAG som ska få lysa med mitt + på testet, få ha en växande mage, få inreda ett barnrum, få dividera namn med mannen, få köpa bebiskläder, få bli MAMMA! 

Det gör ONT, fruktansvärt ont! 
    Men det där plusset kommer, ellerhur?

Försök nr 35 måste lyckas!!! 

Och ja Soliho 2013 är vårt år, då ska vi bli mammor!!! 

Känner så väl igen mig i det du skriver. Jag vill också bli mamma! Mer än något annat i hela världen!

2013 är vårat år!  
  • isadora81

Idag är jag på bättre humör. Jag ringde sköterskan på min gynmottagning och berättade att Huddinge ringt och sagt att remissen var ofullständig och därför kommer skicka tillbaka den. Hon tyckte det hela var mycket mystiskt och sa att de kunde ringa om kompletteringarna i stället. Hon lovade att faxa in kompletteringarna så snart hon fick brevet och sa att våran kötid kvarstår trots detta. Skönt!! Då kanske det finns en chans att jag kommer dit innan jul i alla fall. Dessutom känns det OK om första besöket blir i januari för det är ändå först då som vi kan börja med något försök eftersom vi åker bort över jul och nyår.

• isadora81
    Strumpan81 skrev 2012-10-08 20:27:56 följande:
    Härligt Isadora, att det verkar gå ganska smidigt att "rätta till" remissen. Super att du behåller din plats i kön. Hoppas det löper på smidigt från och med nu.

Jag hoppas också på det!

Såg att ni fått er remiss skickat till Falun nu. Oj vad spännande! Jag har hört att man kan få komma dit på ett första besök inom en månad. Så om ni har riktigt tur så kanske ni får starta ett första försök innan jul.  
  • isadora81
    Strumpan81 skrev 2012-10-09 23:03:58 följande:

Det låter ju bra! Man vill ju komma igång så fort som möjligt. Jag har svårt att tänka på nått annat än ivf, barn och graviditet just nu. Det är bara på jobbet som jag kan hålla tankarna borta. Vad är det för trevlig resa ni ska på över jul och nyår?

Det förstår jag! Man blir ju lite besatt nu när man närmar sig målet. :)

Vi har bokat en resa till Brasilien för att ha något roligt att se fram emot. Det kommer bli ett riktigt äventyr! Bäst att passa på när man nu inte har barn. :)  
  • isadora81
    Strumpan81 skrev 2012-10-10 16:48:46 följande:

Ah, va härligt med Brasilien!! Där var jag för 2 år sedan, i Rio och bilande ner till Sao Paouo - och ut till några paradisöar, jättehärligt! Vart ska ni någonstans? Så skönt att ha "nått annat" att se fram emot än barn. Vi brukar göra en långresa varje år i jan/feb - men i år har vi inte bokat någon resa ännu. Eftersom vi först var inne på att göra privat ivf, tänkte vi lägga pengarna på det istället för på resa. Men nu när vi valt landstingsvägen... kanske en resa inte vore så dumt.

Har du varit i kontakt med Huddinge igen och hört om de fått in eran remiss på nytt?

Det ska bli superhärligt! Vi ska vara i Rio fem nätter, sedan flyger vi upp till Amazonas fem nätter och därefter till iguassofallen tre nätter. Åh vad jag längtar!

Jag ringde till Huddinge igår och de hade fortfarande inte fått in papperen. Jag ringde upp sköterskan på gyn och de har skickat papperen med internpost i tisdags så papperen måste kommit fram igår eller idag. Jag tänkte ringa på måndag igen. Då har det gått fyra veckor sedan de skickade remissen första gången!!!  
  • isadora81
    F r u B1 skrev 2012-10-10 21:38:23 följande:
    Hej:) jag blev länkad hit så jag hoppar gärna på:) Jag känner igen många av er från andra trådar och ni kanske känner igen mig med. Om ni är nyfikna på vår bakgrund om hela den här processen så finns den på min presentation:)

Jag har inte hunnit läsa igenom tråden ännu..tänkte att det blir en bra kvällsläsning;)
    Vi står i alla fall i startgroparna till IVF och idag fick vi vår kallelse till vårt första besök!!!!
    Jag var så lycklig..känns nästan lika glad som om jag hade plussat!!!
    Men om två veckor ska vi dit:) längtar sååååå!!

Nu ska jag läsa igenom tråden så jag vet vilka ni är:)

Grattis att ni är framme vid ivf! Åh vad spännande! Hur har er resa gått till? Hur snabbt fick ni remiss? Hur snabbt efter att remissen vart godkänd blev ni kallade till besök. Var går ni?
  • isadora81
    Strumpan81 skrev 2012-10-11 09:14:04 följande:
    Åh va härligt det låter! Amazonas är min dröm. Du får beskriva hur resan var, sen när ni kommit hem.
    När jag var i Brasilien var jag mest och hälsade på några brasilianska vänner som jag pluggat med några år i Australien. Men nästa gång får det bli Amazonas för våran del med.  

Att allt ska behövas skickas per post. Kan de inte maila varandra, i dagens moderna samhälle, ?? Det hade ju gått tusen gånger snabbare. Ring på måndag. Då måste de fått remissen - så får du övertala dem till att öppna den, om de inte redan gjort det. 

Jag kunde inte hålla mig utan ringde idag igen. De hade fått in papperen nu!!! :) Sköterskan sa att hon skulle lägga dessa till doktorn på en gång. Någon gång under nästa vecka ska jag få hem ett papper som bekräftar min köplats och när jag får hem det papperet har min remiss skickats vidare till CvL i Uppsala. Oj vad spännande!
  • isadora81
    Strumpan81 skrev 2012-10-11 10:00:58 följande:

Jag blev uppringd av Falun idag. De har fått in vår remiss. De har ingen kötid, så vi skulle i princip kunna börja vår behandling på en gång. Men så visade det sig att de har bytt gynekolog som de samarbetar med här i Stockholm, och han har kötid - suck!! Så vi har fått tid för start av behandling 19/11 Åh det känns såååååååå långt bort. Jag vet att jag är fånig, men jag vill inte vänta en sekund till. Jag ska ringa runt och kolla läget lite hos andra gynekologer - så kanske kanske jag lyckas korta ner väntetiden.

Åh vad spännande!!! Har de inte ett första samtal som du måste gå på först innan du börjar? Alla privata gynekologer borde kunna sköta undersökningarna. Så det låter bra att du ringer runt och kollar.
  • isadora81
    Strumpan81 skrev 2012-10-11 10:13:18 följande:

Nu skriver jag många inlägg - men hurra hurra hurra!!! Ibland har man flyt alltså. Precis efter att jag skrivit förra inlägget ringer en BM från en gynekologmottagning på samma gata som vi bor upp och säger att hon fått en remiss från Falun IVF och att vi är välkomna dit på första mötet 24/10 och att vi ska få starta vår behandling nu i oktober!!!!! Åh jag är SÅ GLAD just nu!

Jag hann skriva mitt meddelande innan jag läste detta. :)

Grattis!!! Oj vad spännande!!! Du får gärna berätta om gynekologen du går hos på din gata är bra när du har varit där. Även om Uppsala ligger nära så skulle det vara skönt att få sköta undersökningarna i Stockholm så man inte behöver ta ledigt så mycket. 
Svar på tråden Hur står man ut med all väntan?