Hur står man ut med all väntan?
TD den 21 december, men jag tror vi håller oss till den 25 så vi slipper eventuell besvikelse på julafton. :)
Oj så fint resultat! Du hade ju inte behövt oroa dig. :)
Penny och längtan: Vilken chock att få reda på det på första mötet! Jag och sambon ska på vårat första möte i morgon så vi kommer nog ligga rätt lika i fas. Som jag har längtat efter det här mötet. I vanliga fall tycker jag att tiden går fort men framförallt de här tre sista veckorna har verkligen segat sig fram. Jag är jättenervös!
Ge mig gärna tips på vad man ska fråga om.
Strumpan: Jag förstår dig. Vi tröttnade också på sex båda två när vi var mitt uppe i att måste ha sex varannan dag ända fram till ägglossning. Det blev väldigt krystat. Nu har jag släppt det där och vi har sex då vi vill vilket oftast är en eller två gånger i veckan. De enda gångerna vi kör oavsett om vi har lust eller inte är en enda gång efter att ägglossningstestet blir positivt. Sen får det bära eller brista. Jag hy6ser ju ändå inga förhoppningar om det ska ta sig.
Den här cykeln har jag precis testat negativt. Jag är inte ens ledsen eftersom det var helt väntat. Så nu kommer mensen om någon dag. Sen startar jag med p-piller ca två veckor för att passa in med insemination efter julledigheten. Få se om det ger något och annars blir det ju ivf så det känns ok.
Nu har 2013 dragit igång. Året med stort Å i alla fall i mitt liv. Vi ska flytta till hus och gifta oss. Och kanske (hoppas, hoppas, hoppas) även få ett litet knyte. I alla fall kanske lyckas bli gravida.
Hoppas året är stort Å för oss alla här inne när det gäller att få plus.
Jag äter just nu pergotime dubbelkur för sista gången innan ivf och ska denna gång göra en insemination vid ägglossning. Inseminationen kommer att ske runt den 22 januari. Sedan är det en dryg pers i väntan på BIM. Om mensen kommer så börjar jag att spraya då och sedan blir det äggplock runt 5 mars. Så spännande! All denna väntan och nu är dagen äntligen här då man ska få börja med sina försök på allvar. Hoppas bara att det fungerar också!
Nu är jag så himla less så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vi ska ju göra insemination när ägglossningen kommer. Jag har ju testat pergotime dubbelkur tre gånger tidigare och alla gånger har ägglossningstestet visat positivt dag 17 eller dag 18. Självklart ska det strula nu när det är skarpt läge som gäller. Idag är det dag 19 och jag har fortfarande inte fått positivt på stickan. Snart känns det för sent. Man brukar väl säga att en ägglossning som kommer efter dag 22 nånting inte är någon bra ägglossning. Usch vad jag är ledsen just nu! Kan inte min kropp bara jobba med mig för en gång skull!!!
Strumpan: Hur går det för dig? Min insemination gick inte vägen så nu har vi kört igång med ivf.