• Anonym (förtvivlad)

Förlorat min bästa vän

Min bästa vän, min tvillingsjäl, mitt allt har gått bort.
    Det är inte första gången jag förlorat någon nära, men det har aldrig känts så här.

Det är som om jag trillat rakt ner i en avgrund och blivit helt apatisk. Livet har förlorat all glädje, all färg, allt.
    Mitt hjärta går sönder på insidan och dagarna rullar på enbart rutin.
    Jag vill bara lägga mig ner och självdö.
    Det känns som om jag förlorat mig själv, en så stor del av mig. Detta var en människa jag delade allt med under nio års tid. Vi var som en och samma person. Vi klickade ifrån första stund, och älskade varandra bortom alla gränser, i vissas ögon mer än vad vi borde.
    Han var min själsfrände, mitt allt och han finns inte mer. Det var med honom jag delade de lyckligaste såväl som de svåraste stunder. Han visste allt om mig, vi kunde avsluta varandras meningar, visste vad den andre tänkte innan någon hann säga det högt.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vet inte hur jag ska orka leva ett liv utan honom.
    Min värld har rasat och det känns inte som om någon förstår.

Det går över säger dom, jag har förlorat den som fick mig att andas, hur ska det kunna gå över?

Min partner försöker finnas där, men vad hjälper det när jag vet att han avskydde honom? När jag vet att han inte alls gillade det vi delade? Det känns som om han bara är glad att han är borta.

Vad fan tar man sig till?

Jag pratade med honom natten innan han gick bort. Så mycket man hade velat säga om man visste att man aldrig skulle få prata med honom igen.
    Jag går fortfarande och väntar på att han ska höra av sig, att jag ska vakna och det hela visa sig vara en bisarr dröm. Min själ dog tillsammans med honom.
    Jag orkar inte.

• Svar på tråden Förlorat min bästa vän
  • Anonym (förstår inte)

Andra advent har passerat och psyket åker på stryk hela tiden. var ensam (min bror var hos en vän och skottade snö), trodde att jag blivit galen när jag hör ytterdörren öppnas och stängas, (den var låst) på samma sätt som tjejen gjorde. skrämmande, kollade så att det inte var någon där. man hoppas och tror att det bara är en mardröm som man kan vakna ur.

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-10 01:51:50 följande:
    Andra advent har passerat och psyket åker på stryk hela tiden. var ensam (min bror var hos en vän och skottade snö), trodde att jag blivit galen när jag hör ytterdörren öppnas och stängas, (den var låst) på samma sätt som tjejen gjorde. skrämmande, kollade så att det inte var någon där. man hoppas och tror att det bara är en mardröm som man kan vakna ur.
    Låter riktigt jobbigt....
    Jag vet inte hur många gånger jag "sett" min vän när jag varit ute på stan och liknande, psyket kan verkligen spela en elaka spratt.
  • Anonym (förstår inte)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-12-10 11:38:01 följande:
    Låter riktigt jobbigt....
    Jag vet inte hur många gånger jag "sett" min vän när jag varit ute på stan och liknande, psyket kan verkligen spela en elaka spratt.
    har hört det förut innan älsklingen försvann. men då var det inte lika tydligt. nu var det som om hon verkligen kom på besök. utan att hon fanns där. lätt skrämmande när man visste att dörren var låst. var tvungen att kolla så att jag inte misstagit mig och glömt att låsa.
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-10 16:20:33 följande:
    har hört det förut innan älsklingen försvann. men då var det inte lika tydligt. nu var det som om hon verkligen kom på besök. utan att hon fanns där. lätt skrämmande när man visste att dörren var låst. var tvungen att kolla så att jag inte misstagit mig och glömt att låsa.
    Förstår att det måste rört upp en massa känslor.
  • Anonym (förstår inte)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-12-14 12:08:22 följande:
    Förstår att det måste rört upp en massa känslor.
    mm kan man lugnt säga. men hur är det med dig då Ts?

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-16 23:27:03 följande:
    mm kan man lugnt säga. men hur är det med dig då Ts?

Ja du...dagarna går ju men tomhetskänslan och ångesten över det hela hänger kvar. På nåt sätt vill eller kan jag fortfarande inte ta in det helt, saknaden är fruktansvärd. Försöker at inte tänka på det, men det är ju helt meningslöst, det finns ju där hela tiden.
  • Anonym (förstår inte)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-12-18 08:27:35 följande:
    Ja du...dagarna går ju men tomhetskänslan och ångesten över det hela hänger kvar. På nåt sätt vill eller kan jag fortfarande inte ta in det helt, saknaden är fruktansvärd. Försöker at inte tänka på det, men det är ju helt meningslöst, det finns ju där hela tiden.
    det kommer den tydligen att göra länge om man lyssnar på alla som "vet något",
    drömmer fortfarande mardrömmar, om hur hon såg ut när jag hittade henne...... 
    (var glad att du "missade" den biten )
  • Anonym (känner igen mig)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-19 07:17:39 följande:
    det kommer den tydligen att göra länge om man lyssnar på alla som "vet något",
    drömmer fortfarande mardrömmar, om hur hon såg ut när jag hittade henne...... 
    (var glad att du "missade" den biten )
    Jag undrar varför jag inte drömmer om ögonblicket när jag tog avsked av min vän, en kort stund innan hon somnade in. Hur hon såg ut (det var inte något jag vill minnas även om jag är glad att jag fick se henne och förstå) men också vad jag kände, vad jag sa. Det var mitt livs mest dramatiska stund, ändå hittar den inte in i mina drömmar.

Lider med dig som måste återuppleva ett så fruktansvärt ögonblick om natten. 
  • Anonym (förstår inte)
    Anonym (känner igen mig) skrev 2012-12-19 12:57:50 följande:
    Jag undrar varför jag inte drömmer om ögonblicket när jag tog avsked av min vän, en kort stund innan hon somnade in. Hur hon såg ut (det var inte något jag vill minnas även om jag är glad att jag fick se henne och förstå) men också vad jag kände, vad jag sa. Det var mitt livs mest dramatiska stund, ändå hittar den inte in i mina drömmar.

Lider med dig som måste återuppleva ett så fruktansvärt ögonblick om natten. 
    du fick det ögonblicket att säga farväl och göra ett avslut med din vän, det är ett "bra" minne även om du inte drömmer om din vän.
    jag fick det ögonblicket innan hon gick och lade sig till att säga godnatt "älskar dig och ses i morgon", så blev det ju inte. älskar/älskade  henne så oerhört mycket.
  • Anonym (känner igen mig)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-20 00:39:03 följande:
    du fick det ögonblicket att säga farväl och göra ett avslut med din vän, det är ett "bra" minne även om du inte drömmer om din vän.
    jag fick det ögonblicket innan hon gick och lade sig till att säga godnatt "älskar dig och ses i morgon", så blev det ju inte. älskar/älskade  henne så oerhört mycket.
    Ja, du har rätt det är skillnad. Min vän var inte vid medvetande utan nersövd när jag tog farväl, så jag kommer aldrig att få veta om hon hörde mig. Men hon levde iallafall och  jag väljer att tro att hon hörde.
Svar på tråden Förlorat min bästa vän