• MBrohlin

Mammor i Trollhättan

Tjo! Jag har en son på 4 månader och är mammaledig med honom. Det börjar kännas lite ensamt och undrar om det är någon mer som känner detsamma?:) Någon som vill ta en promenad, fika lite eller låta våra barn sitta och glo på varandra ett tag? /M

• Svar på tråden Mammor i Trollhättan
  • MBrohlin

Bra, bara bra! Själv?

Jag började med lite olika fruktpureer och även potatis/majs, den sistnämnda är en favorit!:)

• LilleSkutt18

Jo det är bara fint!

Tänk va fort man glömmer, kommer inte riktigt ihåg vad vi började ge till stora tjejen :) Men tror vi börja med gröt. Lillkillen är bara 3,5 mån så vi väntar ett tag till, är ju bra om han kan sitta i matstolen ordentligt först :)

• MBrohlin

Ja såklart, gröt också, massa gröt! Glömde det:) och sen majskrokar också, kladd!

• Rita

Hej! Har en son på snart 10 månader och hoppar gärna in i denna tråd! Vi behöver träffa mammor och bäbisar ;) Bor i vänersborg men älskar att åka buss hihi :) Jag är 25 och inte från trakten men har bott här i 5 år. Gillar att diskutera, promenera och umgås med trevligt folk. Tv monster är jag med, jobbigt att va mammaledig då, tvn står på i bakgrunden. Tycker det e är lite trist med vädret nu för man kan inte direkt gå ut och leka. Ungen har ju miljoners klädesplagg på sig och rör sig sådär då. Mysiga innedejter med goa barn och mammor är något jag drömmer om i regnrusket. Ska va hemma till aug -13. Kram till er alla!

• MBrohlin

Välkommen hit :)
    Skönt att höra att inte bara jag har tvn igång hela dagarna haha! Ja, visst är det tråkigt med vädret, inte så himla lockande att ta sig ut när det regnar hela tiden. ...det blir ett ganska så stort projekt.

• Rita

Känns som det ibland är ett för stort projekt det där med utelek. Iaf i den här åldern, de kan ju inte göra mkt själva :S har ni haft någon lekträff än?

• MBrohlin

Håller med fullt ut, lite längre fram kommer det vara mer utelek, men just nu så håller man sig nog inne så mkt som möjligt :p
    Nä, ingen lekträff, jag och Anna här tog en promenad för ett tag sen nu men det är allt som hänt :)
    Det är ibland svårt att umgås som vanligt, innan man fick barn, även om man såklart försöker! Men därför hade det vart kul att lära känna andra med barn som kan förstå på ett annat sätt :)

• lovehate

Hallå på er, otroligt att hitta en tråd om just det jag själv velat göra en tråd om :D jag och min dotter på snart 5 månader behöver definitivt lite umgänge :) är 19år förresten :) har en del vänner som har barn men INGEN i Trollhättan så hade varit jätte kul att träffa några härifrån :)

• MBrohlin

Hej! Det händer dessvärre inte så mkt här men du är såklart jättevälkommen :)

Svar på tråden Mammor i Trollhättan