• MBrohlin

Mammor i Trollhättan

Tjo! Jag har en son på 4 månader och är mammaledig med honom. Det börjar kännas lite ensamt och undrar om det är någon mer som känner detsamma?:) Någon som vill ta en promenad, fika lite eller låta våra barn sitta och glo på varandra ett tag? /M

• Svar på tråden Mammor i Trollhättan
  • FridaLeja

Ja, det blir i Uddevalla denna gången. En vän från vargön kommer också. Nån annan som vart på nåt sånt eller babysim eller liknande?

• Anna 816

Oj, vad kul att det blivit några fler! Jag är 32 år. Längtar tills min lilla är lite större, som era, så vi också kan gå på öppna förskolan. Nu skulle nog inte han få ut så mycket av det. Funderar dock på babysim, men är rädd att han är för liten för att orka vara igång en stund. Vi brukar babysimma i badkaret på kvällarna söm en förberedelse och då blir det inte många minuter! Däremot har vi börjat på mamma-barn-gympa och det funkar jättebra! Men där kan han ju sova eller vara vaken precis som han vill. Det är ju mest jag som tränar. ;)  

• FridaLeja

Öppna förskolan var väldigt roligt. Kul att prata med lite vuxna med barn och roligt att se hur intresserad Leja var av andra barn. Sång stunden var hennes favorit. Kommer gå igen, helt klart!

• MBrohlin

Anna, kan du gå på gympa så måste du fått in bra rutiner med killen ändå. Vet inte om jag skulle våga det, tror min bara skulle skrika/gråta sig igenom passen!

FridaLeja, det låter kul! Låter verkligen skönt att få träffa andra i samma situation:) Kul att hon uppskatta det fastän hon inte är så gammal. Har själv funderat på när det skulle uppskattas att man går på ngt sånt, min lille börjar närma sig 5 månader nu :)

• FridaLeja

Dem flesta som var där va mellan 5-8 månader. Va öppet för 0-1 år just då. Man märker att dem märker av att barn är barn:)

• Anna 816

Haha, jag är också rädd för skriksessioner på gympan så jag matar på ordentligt innan vi går hemifrån och tar en rask promenad på vägen dit så han somnar i vagnen. Sedan lyfter jag bara försiktigt över honom till golvet istället och så sover han lugnt vidare. ;) Brukar funka finfint! 

Har ni förresten sett att biblioteket har ramsor och sångstund för 0-3-åringar? Imorgon samt 7 och 28 nov är det. Det lät skojsigt! Särskilt för er med någt äldre barn tänker jag.

• MBrohlin

Jag har fått för mig att på öppna förskolan så är det typ inget planerat utan man får leka och greja bäst man vill. Stämmer det eller är det mer organiserat än jag fått för mig?

Ramsor och sångstund lät jättemysigt! Kanske inte så passande för oss idag dock då lilleman är alldeles snorig:(

• Anna 816

Ajdå, han får krya på sig! Här har det också varit förkylt, men nu börjar det bli bättre. Ni får prova att gå i november istället. Det ska jag nog också göra, för då tror jag att lillakillen borde ha blivit mer utåtriktad.

• FridaLeja

ÖF här i Uddevalla funkar så att man får komma och gå som man vill men vill du va med på vissa specifika saker så finns det ett klockslag för de. I måndags såg de tex ut så här. 13-14 valfri aktivitet, 14-14:30 fika och 14:30-14:45 sångstund.

Svar på tråden Mammor i Trollhättan