• Avokado

Rengbågsförsök?

Snöfrid skrev 2014-05-09 21:23:53 följande:
    Vi har gjort vår 4e fet efter ma i december. Mensen började idag . Nån som vet hur många gånger som är "normalt" att försöka innan man ska kolla om nåt är fel med tex ägglossningen? Första ivfen lyckades ju (men slutade i ma). Men sen 4 fet i naturlig cykel (förutom progesteron 2 av gångerna) har inte lyckats... vi har bara 2 embryon kvar i frysen nu.

Vad tungt! Har tyvärr ingen aning pm hur man brukar göra. Hoppas nästa FET fäster och blir en frisk bebis.
  • Avokado
    tungmetall skrev 2014-05-09 22:10:40 följande:
    ÄP idag, men bara 4 ägg. Läkaren va superförvånad och förstod ingenting med tanke på att han gick in i 20 äggblåsor ungefär. Själva ÄP gjorde mindre ont idag, även fast läkaren va tvungen att sticka igenom urinblåsan flera gånger, så det blev lite svårt att kissa efteråt, men det löste sig med massor med dryck och tålamod. Imorgon ska de ringa och säga om äggen blivit befruktade eller inte, om det lyckades ska vi tillbaka för ET på måndag. Om det inte lyckas så blir det ngn slags utredning, för då är det något som inte är som det ska med mig. Har molandevärk hela tiden, mår illa och känner mig som i en total dimma. Men har fått både morfin & stesolid och regelbundet med citodon. Sen är jag såklart glad för 4 ägg (för det är 2 fler än förra gången), livrädd för att inget av dem går att befrukta och rädd för att det inte alls går att bli gravid. Fördelen med att vara homosexuell är ju att vi har dubbel uppsättning av äggstockar och livmoder, så det är ju inte kört för oss. Så nu ska jag ta min sista citodon för idag och krypa ner under täcket, för det har varit en superlång dag.

Håller tummarna att de befruktas och delar sig som de ska!
  • Avokado
    tungmetall skrev 2014-05-10 09:30:07 följande:
    De ringde från lab nu och det va 3 ägg som va mogna utav 4 igår. 2 av dem hade blivit befruktade, så får hålla tummarna att det går vägen och blir återföring på måndag! =)

Åh var visst lite snabb. Bra att två har befruktats! Hoppas på ET!
  • Avokado

Jag vet inte om det är hormonerna eller stressen, men känslorna åker bergochdalbana här. Bråkade med frun igår över ingenting (vi bråkar typ aldrig). Började sedan storgråta i en timme utan att veta varför jag var ledsen. Är så himla trött. Har legat i soffan hela dagen idag i princip, och har en hemsk huvudvärk. Och så deppar jag och tänker att vi inte kommer få barn. Så det är läget här, fjärde sprutdagen ;)

• Avokado
    tungmetall skrev 2014-05-11 21:45:22 följande:
    Jag känner igen mig så väl! Det är nog en blandning av stress & hormonerna. Jag minns under första ivfet började jag gråta och hade ingen aning alls om varför, men det är nog bara hormonerna som är så. Vi bråkar oxå mer nu, tror det blir för det är en jobbig stress, men det blir bättre när själva processen med sprutor o allt är över, så va det mellan dessa ivfer iallafall. :)

Skönt att höra att det blir bättre efter sprutperioden. Känner mig också glad över att vi inte gör långa protokollet.. Det här är ändå under en relativt kort period... Hur mådde du av progesteronet man tar efter ET?
  • Avokado
    tungmetall skrev 2014-05-11 23:22:49 följande:
    Förra gången blev det ju inget ET, så tog inget sånt då. Men idag började jag med Lutinus och ska på Et imorn, inte märkt ngt än förutom att man måste ha binda. :s I Örebro ska man alltid börja på eftermiddagen 2 dagar efter ÄP, oavsett när et sker. Ska ni på ultraljud eller så snart för att kolla äggblåsor? :)

Ojdå, så man får stå ut med en del kladd sen då :-S Lycka till med ET! Nu börjar en ny jobbig väntan. Jag ska på ultraljud imorgon och se om det har hänt något i äggstockarna. Hoppas det har bildats några äggblåsor!
  • Avokado
    Snöfrid skrev 2014-05-12 11:43:26 följande:
    Pratat med Rpc i uppsala. Vi måste göra äggledarspolning och cellprovtagning innan vi får göra nästa fet :'( så nu måste vi vänta till hösten, augusti/sept innan nästa försök

Åh nej vad tunt och ledsamt :'( *kram*
  • Avokado
    Käreste skrev 2014-05-12 11:32:15 följande:
    Hej! Jag gick med i fl bara för den här gruppen, har läst igenom alla inlägg nu (tog ett bra tag) :) Jag och min flickvän bor i Köpenhamn och ska börja med inseminering till hösten. Så spännande att få höra hur det går för er och få följa med på era resor till det är vår  tur!

Hej och välkommen hit :) Spännande att ni snart ska börja med insemination. :)
  • Avokado

Håller tummarna för flera regnbågsplus snart! Vi var på VUL idag. Jag hade många äggblåsor, ca 20 i varje äggstock. Däremot var de lite för små (10mm) så nu fick jag höjd dos och ska tillbaka på nytt VUL på fredag. Ni som gjort ivf, hur stora var era äggblåsor på första VUL:et?

• Avokado
    Ljusskimmer skrev 2014-05-13 16:10:14 följande:
    Första ivfen var frugans mellan 8-14 mm på första vul. Andra va alla runt 10 mm. :)

Ok låter ju likt mig. :) Sa de att det var onormalt små blåsor? Känner att jag fick lite knapphändig information av min säkert duktiga, men inte så pratsamma läkare..
Svar på tråden Rengbågsförsök?