• Avokado

Rengbågsförsök?

Jenema skrev 2013-09-05 01:29:04 följande:

Ok, precis som vi! Hur tycker ni det varit på Huddinge? Bemötande, information mm?
    Vi har inget att klaga på! Ni då?
  • Avokado
    Jenema skrev 2013-09-17 19:34:26 följande:
    Samma här, tycker det har varit riktigt bra. Alla har bemött oss kanon, förutom en läkare som jag inte minns namnet på, hon var nästintill otrevlig. Men såna människor finns ju tyvärr överallt.

Trist med läkaren, men som sagt så finns det ju idioter överallt!
  • Avokado
    Rainbow Dash skrev 2013-09-28 20:16:02 följande:
    Lite drygt ett år efter att jag startat denna tråd kom då underverk nr tre till oss idag. Lycka till till er alla som försöker, hoppas ni får ett plus snart.

Åh grattis!
  • Avokado
    Kattfot skrev 2013-09-30 21:27:05 följande:
    Jag tycker att det verkar konstigt att partnern som inte behandlas ska betala så det var därför jag undrade. Jag undrar vad det är som kostar när jag bara sitter bredvid. Kan det vara för att de behöver skriva i min journal? 

Jag tyckte också at det var konstigt först. Men de ser det som att det är paret som har problem med barnlöshet och att därför båda behandlas även om bara en insemineras. Jag tycker det känns bra ur ett delaktighetsperspektiv att båda betalar och att båda måste vara närvarande :) men lite konstigt är det allt ;)
  • Avokado
    Jenema skrev 2013-10-02 20:11:12 följande:
    Avokado och EmelieCG, håller mina tummar för er!

Tack!
    EmelieCG skrev 2013-10-02 16:20:54 följande:
    Avokado - den väntan, den va lång. Känner själv likadant nu när vi väntar efter insemination!

Åh när ska ni testa? Håller tummarna!
  • Avokado

Känner mig frustrerad och deppig idag. Inget positivt ägglossningstest än på cykeldag 15 :( Har massa *äckelvarming* ägglossningsflytningar och har haft det i flera dagar. Jag hatar det här. Får bara massa katastroftankar att det aldrig kommer gå. :(

• Avokado
    Jenema skrev 2013-10-07 14:23:10 följande:

Jag brukar också ha sen ägglossning, men den brukar ju dyka upp ändå. Antingen är du kanske sen eller så hoppar den över en månad? Får hoppas på förstnämnda. Är det så nästa månad också så borde du kanske kolla upp? Man kan ju få ägglossningsspruta, det fick jag och det fungerade ju. smile1.gif Men ge det ett par dagar så slår det säkert om på stickan!
    Tack för peppen. Överreagerade lite där ;) fick en liten blödning igår efter att jag postat här. Ringde Huddinge som sa att det kanske betydde att jag redan ägglossat, men att jag skulle fortsätta tests en dag till. Storbölade när vi la på :-P Hur som så fick jag omslag på kvällen och nu simmar 11 miljoner(!!) spermier i mig! 11 miljoner var tydligen jättemycket, brukade vara ca 3 milj! Så nu hoppas vi att en av de där 11 miljonerna lyckas hitta ägget :)
  • Avokado
    EmelieCG skrev 2013-10-07 19:15:47 följande:

Avokado - vi har BIM på lördag. Så när någonstans kommer vi testa. Svårt att hålla sig! :) håller tummarna för er också! :)

Spännande! Hoppas hoppas :)
  • Avokado
    tungmetall skrev 2013-10-08 16:32:46 följande:

Håller tummarna för er som snart ska testa! =) Vi ska starta med ivf i november, så nu försöker jag gå ner några kilon till..

Är det viktigt med vikten när man gör ivf? Alltså mer än vid insemination? Hoppas allt gör bra.
Svar på tråden Rengbågsförsök?