Infiniity skrev 2013-02-09 00:06:06 följande:
Hallå tjejer :)
I veckan var jag på VC med ett ont öra (hade rodnad och en indragen trumhinna och fick lite grejer och en övning mot det) När jag endå var där passade jag på att berätta om min extrema trötthet som jag lider av sen ca 2 år tillbaka... Han ville då ta en massa prover och jag fick komma tillbaka dagen efter (fastandes) och lämna blod. Jag vet inte varför men jag trodde att allt skulle vara normalt..
Men så i morse ringde han och berättade att jag dels hade en stor D-Vitaminbrist och även väldigt låga blodvärden, han hade skrivit ut D-Vitamin droppar som jag ska ta varje söndag i 3 månader och så skall jag lämna fler prover för att följa upp blodvärdet.
Men till saken hör ju iallafall att många barnlösa oftast bara behöver ett större intag D-Vitamin pga brist så vem vet kanske DET just är lösningen för mig med??? :D Känner mig hoppfull nu... får jag inte ett plus nästa vecka så SKA jag ha det efter att mitt D-vitamin är stabilt!
Så värt att kolla upp blodvärdena, det kan göra den stora skillnaden :)
Vad skönt att du kollat upp dina värden och kan få hjälp med detta nu! Så är det ju om man känner sig trött ska man alltid söka för det är ju så vanligt med brist på vitaminer här i gråa Sverige!
Håller tumme hårt för plus nästa vecka ändå ;)