• Infiniity

Rengbågsförsök?

Hallå tjejer :)

Utslag på ÄL-stickan igår så inseminerades igår natt och skall göra det igen alldeles strax :)
    Den hääääär gången kankse ^^  

• Infiniity
    erikalinnéa skrev 2013-02-07 10:35:03 följande:
    Tyvärr så fick vi missfall igår.. Mycket gråt och inte alls förvirring nu.. Hur gör man nu då? Hur går man vidare? Allt var så krångligt vid inseminationen också. Vi åkte 140 mil på ert dygn, körde bil vi två. Hittade ingen donator närmare oss.. Fan

Ååååh vad jag känner med er :((
     Om ni letar igen kanske ni hittar någon närmre? Styrkekramar till er Hjärta 
  • Infiniity

Tack för alla hejjaroppen tjejer :) Är på ÄL+5 konstigt nog går dagarna fort haha

• Infiniity

Hallå tjejer :)

I veckan var jag på VC med ett ont öra (hade rodnad och en indragen trumhinna och fick lite grejer och en övning mot det) När jag endå var där passade jag på att berätta om min extrema trötthet som jag lider av sen ca 2 år tillbaka... Han ville då ta en massa prover och jag fick komma tillbaka dagen efter (fastandes) och lämna blod. Jag vet inte varför men jag trodde att allt skulle vara normalt..    

Men så i morse ringde han och berättade att jag dels hade en stor D-Vitaminbrist och även väldigt låga blodvärden, han hade skrivit ut D-Vitamin droppar som jag ska ta varje söndag i 3 månader och så skall jag lämna fler prover för att följa upp blodvärdet.

Men till saken hör ju iallafall att många barnlösa oftast bara behöver ett större intag D-Vitamin pga brist så vem vet kanske DET just är lösningen för mig med??? :D Känner mig hoppfull nu... får jag inte ett plus nästa vecka så SKA jag ha det efter att mitt D-vitamin är stabilt!

Så värt att kolla upp blodvärdena, det kan göra den stora skillnaden :)     

• Infiniity

AnnaTr - ja det känns väldigt bra :) blir det inte plus nu till helgen så är jag hoppfull för framtida försök nu när jag ska få upp mitt D-vitamin ^^

Ska hålla tummarna till tusen för er nu när det snart nalkas igen :)

Erikalinnéa - men hur skall ni göra med donatorn? Ska ni prova o hitta en ny som är närmre eller kör ni på samma?

• Infiniity
    Eri765 skrev 2013-02-11 17:45:46 följande:
    Hoppar in här. Jag och min sambo har precis gjort vårat andra insemineringsförsök. Vi har en privat donator som har kommit hem till oss när det varit äl-dags.. Det är jag som ska bära barnet och är nu på bim-7... Man blir ju otålig som få av att gå och vänta, denna gången försöker vi inte tänka på det och sitter inte och överanalyserar minsta sak som skulle kunna vara "tidigt tecken på graviditet", för det är ju lätt att inbilla sig både det ena och det andra då.. Men ja, det kan nog vara skönt att ha någon att diskutera det med, som är i samma situation. Är det många här som gjort heminsemination tidigare? Vad har ni för erfarenhet av det?

Jag och min tjej är inne på försök nr 5 med heminsemination, vi har BIM i helgen.

Jag känner bara positivt för det, vi har en toppen donator så allt rullar på :) 
  • Infiniity
    Eri765 skrev 2013-02-11 17:45:46 följande:
    Hoppar in här. Jag och min sambo har precis gjort vårat andra insemineringsförsök. Vi har en privat donator som har kommit hem till oss när det varit äl-dags.. Det är jag som ska bära barnet och är nu på bim-7... Man blir ju otålig som få av att gå och vänta, denna gången försöker vi inte tänka på det och sitter inte och överanalyserar minsta sak som skulle kunna vara "tidigt tecken på graviditet", för det är ju lätt att inbilla sig både det ena och det andra då.. Men ja, det kan nog vara skönt att ha någon att diskutera det med, som är i samma situation. Är det många här som gjort heminsemination tidigare? Vad har ni för erfarenhet av det?

Hihi välkommen hit oxå :)
  • Infiniity
    Eri765 skrev 2013-02-11 18:26:16 följande:
    Tack infiniity! Hur gör ni för att uppehålla tankarna från alla funderingar som dyker upp och hur får ni tiden att gå?
    Det känns som att dagarna går, men de sniglar sig framåt sakta sakta.

I början var det riktigt svårt men nu känns det mer som att det kommer när det kommer. VI försöker ha mycket för oss och gör upp småplaner vi har att se fram emot för då behöver man inte tänka på det så mycket :)
Svar på tråden Rengbågsförsök?