• AnnaTr

Rengbågsförsök?

TFTC skrev 2012-10-25 19:01:17 följande:

Jag känner inte av brösten någonting, men däremot har jag ett sjujäkla humör (började igår)Demon. Jag brukar bli en häxa i PMS-tider så jag tänker att det kan vara det (dock tidigare än vad jag är van vid). Samma tid som humöret tog fart blev jag vrålhungrig. Igårkväll - hungrig, i morse - hungrig (brukar aldrig vara hungrig på morgonen) och sedan har det fortsatt så hela dagen.

Jag känner mig helt galen av alla tankar och denna väntan. Det går bara inte att hålla sig från FL och läsa vad alla andra i samma situation skriver och tänker Glad. Sedan håller jag också med dig, Skevis, att PMS och gravsymptom kan vara väldigt lika så man vill ju vara lite försiktig med önskningar och tolkningar.  

Vi hör till Uppsala, ni då? Vi har berättat för några nära vänner och jag även för 2 av mina arbetskamrater. Hade varit svårt att rodda denna procedur utan att berätta för någon i vårt fall. Är ni hemliga med er resa?

Ser att ni hör till Uppsala nu. Hur länge fick ni stå i kö innan det var er tur? Jag tycker också att det är svårt att inte berätta för folk om resan. Man måste berätta för några! 

När vi hade gjort vårt tredje försök så var jag nästan helt säker på att det skulle vara ett plus så JA, man ska verkligen vara försiktig med önskningar... Men jag håller tumme för er!!! Såklart =)  
  • AnnaTr
    TFTC skrev 2012-10-25 21:32:23 följande:
    Vi stod i kö 4 månader från det att remissen kom till akademiska och vårt första besök. Men väntan hade blivit kortare om inte remissen hade blivit "borttappad" i 2-3 veckor på vårat hemsjukhus och att vi blev tvungna att tacka nej till den första tid vi fick. Är ni också i Uppsala. 

Du skriver att ni är på erat 5:e försök nu....är det insemination? Håller tummarna för er!! Hoppas att vi alla kan få vårt efterlängtade Plus i höst Skrattande 

Aha, men det var ju ändå inte så lång väntetid! Men vad illa att dom tappade bort eran remiss... Så får det ju inte gå till! Vi har gjort inseminationer i Danmark på Storkkliniken, ostimulerade inseminationer utan vul innan. Har bara kört egna ägglossningsstickor och sedan åkt iväg när dom visat glad gubbe! Men nu inför femte försöket ska jag utredas lite mer innan vi åker igen... Det är det vi väntar på nu! 

Jaaa... det hoppas verkligen jag också.!! Det vore så fint.

Hur många dagar är det sedan din första insemination nu? :)

• AnnaTr
    Skevis skrev 2012-10-27 23:11:54 följande:

Spottings är när man inte har tillräckligt hög progesteronhalt efter ÄL så slemhinnan börjar stötas ut för tidigt, det kan komma varierande mängd bruna flytningar innan mens (ursäkta infon)
    Vissa har jättekraftiga och andra bara lite lite (som jag)
    Mellanblödningar är väl ett annat namn om jag fattat rätt Obestämd

Du kan även få spottings om du stressar mycket, vilket jag gjort då vi renoverar för fullt.
    (Många som får MF har låg P-halt)

Ang VUL-koll så är vi olika, vet att slemhinnan helst ska vara närmare 10 och över vid ÄL.
    Äggblåsorna brukar vara 17-20mm vid ÄL, men kan vara uppemot 30 oxå har jag hört.
    Vi gör alltid VUL dag 11, efter det meddelar läkaren beroende på resultat när jag ska testa med ÄL stickor och sedan ringer jag vid omslag osv.
    Hoppas din undersöknig går bra, jag tycker det är skitintressant att följa min kropp och allt som händer.
    Man är allt bra fantastisk alltså, Tack å lov att jag blev en snippa och inte en snopp Tungan ute
    Aha, okej. Tack för infon. :D Något sådant har jag nog inte varit med om... Hoppas jag slipper då! Verkligen intressant med sin egna kropp, hur det liksom fungerar och hänger ihop!!! Jaaa... jag är också jäkligt glad att jag blev en snippa. :P Hade vart så tråkigt annars liksom! 
    Det ska bli riktigt intressant att göra VUL. Jag hoppas dom då ser hur tjock slemhinna jag har och hur stora äggblåsor? ANtar att det är det dom ska kolla.. Men hur mäter man progesteronhalten i kroppen? Kanske jag skulle göra ett sådant test...
    Jag känner mig som sagt väldigt okunnig ang allt detta! Tur att denna tråden finns! :)  
  • AnnaTr

En sak jag tänkt på.. Vad kostar allt detta för er? FÅr ni betala för ultraljud och hormoner? Vi ska betala 1000 kr för varje VUL.. och hormonerna har jag ingen aning om vad dom kostar men antar att det inte är gratis!!! 

• AnnaTr
    LiveYourDreams skrev 2012-10-28 12:04:41 följande:
    Annatr: ja så länge du går privat eller i ett annat land får du ju betala. Vul brukar ligga runt tusenlappen. Så länge man bara ska ha pergotime o ovitrelle o har utländskt recept e det inte så dyrt. En femhundring typ. Men när man som vi gör ivf, hade medicinerna landat runt 15000 om vi inte fått dem omskrivna så de går på högkostnadsskyddet.
    Okej. Utländskt recept? Jag får nog svenskt recept isåfall om jag gör VUL i Göteborg... 
    Tur att ni fått dom omskrivna.. Fixade läkaren detta?  
  • AnnaTr
    LiveYourDreams skrev 2012-10-28 13:07:30 följande:
    Skulle inte räkna med o få svenskt recept om det är en dansk läkare som skrivit ut/ ordinerat det. Är ganska svårt o få hjälp med just det :/ hörde med både carlanderska o nordic i gbg men ingen av dem gjorde det. Så vi har betalat en större summa till en läkare som sköter hela distansstimuleringen, gör alla vul, översätter recept osv för en klumpsumma.
    Men jag pratade med den kliniken vi ska till och dom kunde hjälpa till med ägglossningsspruta t ex och det är ju i Sverige... ?? Men shit, det verkar komplicerat minsann. Men gör ni vul i Danmark?? 
  • AnnaTr
    Skevis skrev 2012-10-29 10:50:50 följande:

7 dagar efter insemination far jag på VC (med remissen som vi fick med oss från kliniken) för ett blodprov, där dom kollar progesteronet. Detta är standardförfarande i Umeå, visar provet för lågt kanske man inte ägglossat.

Dessa prover tas även när man startar upp processen, vi fick ta blodprov för Hiv,Syfilis osv men även LH och progesteron nivåer. Jag hade koll vart jag var i cykeln och kunde då se hur jag låg enligt "riktilinjerna".

Jag hade ex 34 på LH provet och var innan mens och då ska man ligga 10-65 U/L =alltså normalt
    På Progesteronet hade jag 2,3 och en vecka innan mens ska den vara mer än än 12 nmol/L =lågt

Sedan i augusti efter vårat första försök hade jag bara 6,7 på P-provet  så det var nog därför jag fick extra hormoner. Är ganska säker att mina hormoner vandrar en del upp och ner beroende på stress, försöker tagga ner men det är svårt då man inte kan sitta still.

Jag tycker detta är intressant som du kanske hör Skrattande har läst på som bara den, Visste inte så mycket innan.
    Hoppas som sagt att din undersökning går bra och att du oxå har en "hästens säng"där ägget mer än gärna vill bädda ner sig {#emotions_dlg.flower}
    Det är bra för mig att du har läst på! Jag har lite svårt för att förstå allt detta men jag lär mig lite allteftersom.. och om jag ska börja med prover och hormoner osv så måste jag ju sätta mig in i det. Men nu blir jag lite orolig att vi inte kommer hitta någon läkare som kan hjälpa oss med alla mediciner.. !! 
    Oh, en hästens säng ja.. hoppas!!! men då borde ju fyra inseminationer gett resultat tycker man... :/  
  • AnnaTr
    TFTC skrev 2012-10-29 18:15:02 följande:

Vi var och gjorde inseminationen den 22 oktober. Tänker jag rätt då om vi är på ÄL+7 då?
    Ja eller ÄL 8 kanske? 
  • AnnaTr
    werty skrev 2012-11-05 16:16:55 följande:
    Tack för er support! Nu är vi hemma igen! De plockade ut 13 ägg igår, fler än vi vågat hoppats på då 9 st såg tillräckligt stora ut på senaste UL. Så nu börjar nästa lilla väntan inför uppläggning om vi får något ägg befruktat, detta skulle enligt planerna ske imorgon men de ska prova att odla en extra dag eftersom vi hade så pass många ägg så vi får stå redo imorgon ifall de ringer. Gud vad nervöst allt är, alltid är det något att oroa sig för. Vi håller tummarna för er Skevis! Hur går det för er andra i tråden?
    Sätter dom in ett eller flera ägg?? 
  • AnnaTr
    MinMio skrev 2012-11-07 10:20:44 följande:

Vi hade stått på dagen ett år och en månad igår när de ringde :) ett fantastiskt samtal som vi väntat ihjäl oss på!
    Vi har gjort tre inseminationer i Danmark innan, utan tillstymmelse till plus trots alla perfekta blodvärden, två ägg och tjock slemhinna.

Men nu jävlar, nu tar vi nya tag! Imorgon ska vi dit på läkarsamtal. Så fort det gick helt plötsligt...
    Oj, då gick det ju ganska snabbt att komma fram i kön! Ska ni göra inseminationer eller IVF? :) 
Svar på tråden Rengbågsförsök?