1) man monterar den i mitten först och sedan den yttre, iaf jag kommer åt att dra båda remmarna på en stol från sidodörren.
2) hur monterar ni? Spänn fast stolen och underförankringsbanden först och dra allt det går, sen drar ni ner stödbenet.
3) det är ingen fara, det blir tyvärr så på TW efter ett tag. Jag gillar det inte heller riktigt, tycker bättre om dem där plasten låser i varndra, även för att med mina lite reumatiska fingrar är det hart när omöjligt att hålla ihop spännet när jag ska klicka i det när det är kallt ![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Aileen Allannah skrev 2012-12-27 19:54:15 följande:
1. Hur i hela världen kommer man åt att dra åt underförankringsremmarna ordentligt när man monterar två stolar bredvid varandra i baksätet!? 2. Finns det stolar som har kortare stödben än hi-way? Trots att det är indraget så långt det går så står stolen och vinglar på stödbenet, när den är monterad i mitten på vår bil. Kan man göra på något annat sätt? 3. Låset på vår two-way har gått isär lite, inte själva låstungorna, men plasten ovanför glipar när det är knäppt. Har för mig att jag läst om det här tidigare? Är det okej att det är så, eller behöver jag byta spännet?