• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym (mushu)
    Anonym (...) skrev 2012-09-04 22:10:19 följande:
    Givit en patient fel medicin. Ja jag kontaktade läkare när jag upptäckte det, ja jag skrev en avvikelse, ja patienten informerades och nej, patienten fick inga men. Men fy fan va obehagligt det var....
    Bra gjort att stå för sitt misstag, heder åt dig!
  • Anonym (50hz)
    MarajaILund skrev 2012-09-04 22:06:15 följande:
    wow shit, tur att ingen fattade att det var du!
    jag fattade ju då det hände vad som var fel och verkade ha lyckats rätta till det, men det gick ett par minuter så gick larmen och det började ringa i telefonerna...

en stålaxel med diameter 1,4 meter  vreds så mycket att den riskerade att få permanenta skador om säkerhetssystemen inte kopplat ur kraftstationen ...

Det var sista dagen och hade packat bilen och skulle bara säga hejdå och åka hem

Stannade kvar ett tag för att "jag var nyfiken på vad som hänt"

Det tog nog 6-7 år innan jag sa nått om det till nån överhuvudtaget. Självklart inte till nån som har nån kontakt med nån på kraftstationen, men nu är det mer än 20  år sen så ...

• Karin 748

jag fick mina stackars kollegor att palla om sisådär 42 pallar (x antal ton och övertid att lasta om) för att jag skrivit fel nummer på pallarna när jag glömde kolla ett nr i en pärm.
    Chefen var mer förstående än mina kollegor. Gjort sönder en högtrycksspruta, en stämplare för ett par tusen osv.. återigen, har en mycket snäll förstående chef (som nog ändå är rätt glad att jag är sjukskriven.. )

Sen berättade min man (jobbar på systemet) att en av hans kollegor (eller om det var han och inte riktigt kan med att säga det) tappade en snordyr exklusiv flaska en kund beställt på lagret när denne skulle överlämna den till kunden.  Den va inte så kul att förklara. 

Har lyckats dra ett par larm i mina dagar på olika jobb, det värsta var dock inte mitt fel utan jag var väktare ute på jobb för att hjälpa en tekniker att laga ett brandlarm, så han ställt massa brandlarm på kö, så helt plötsligt funkade det (tyst direktlarm) så hipp som happ stod en armé av trötta brandmän i dörren klockan 4 på morgonen. Måttligt roade av att det var ett "test". 

Punkade en väktarbil när jag skulle på ryck, försovit mej när jag skulle öppna på förskolan (det är nästan det värsta jag gjort tror jag Sjuk ångest)..  

• Anonym

När jag skulle sommarjobba på sjukhuset så hade jag extremt mycket gaser i magen. Brukar inte ha så. Trodde att jag var ensam och försökte att smyga ut fisen ljudlöst. Det gick bra till en början men eftersom jag hade så mycket blev det en räjäl brakare på slutklämmen. Tyvärr kom det förbi en sjuksköterska som skulle öppna en dörr i korridoren. Jag hade gått åt sidan men hon vände sig om av ljudet och tittade på mig. Skämdes som en hund! Sedan tittade hon konstigt på mig hela sommaren men pratade visserligen med mig.
    Tror säkert att hon alltid tänkte "brakfisen" om mig när hon såg mig Skäms.
    Skönt att jag nu flyttat från stadenCool

• Anonym

Detta hände på min kompis arbetsplats, en rättspsykiatrisk avdelning. Hon skulle faxa iväg papper angående en dömd mördares permission till någon involverad enhet (minns inte vilken) men råkade knappa in fel nummer och dessa papper med namn, bild, personnr och hela köret på mördaren hamnade hos en närliggande butik ist.

• Anonym (FK)

Jag har gjort en del saker men inga oreparerbara som tur är... missat ett angivet konto så att ersättningen gått ut på avi istället. Bara att bita i det sura äpplet och be kunden om ursäkt för det merarbete man orsakar! Eller betala ut hel sjukpenning istället för halv... skrutt! Men man är ju bara människa och så länge man undviker större missar!

• Anonym (mushu)
    Anonym skrev 2012-09-04 22:25:06 följande:
    Detta hände på min kompis arbetsplats, en rättspsykiatrisk avdelning. Hon skulle faxa iväg papper angående en dömd mördares permission till någon involverad enhet (minns inte vilken) men råkade knappa in fel nummer och dessa papper med namn, bild, personnr och hela köret på mördaren hamnade hos en närliggande butik ist.
    Ja just det! Det var nåt klantarsle som faxade en hel psykjournal till min arbetsplats, ett kontor på privat företag. Men jag plockade pappren och meddelade kliniken bara, så det blev nog lite pinsamt för nån där.
  • Anonym

Jag skulle skicka ut inbjudningar till personaldag till alla anställda på ett företag med några hundra anställda. Svarskupongen skulle faxas in men då jag satt och layoutade inbjudan kom jag inte ihåg faxnumret utan skrev dit ett påhittat "så länge". Givetvis glömde jag att ändra och givetvis visade det sig att mitt påhittade nummer faktiskt gick till en fax. Så under en vecka fick jag åka till ABF:s kontor och hämta fax varje dag... 

Har missat att beställa tillräckligt med mat till köket jag arbetar i. Fruktansvärt jobbigt att inse att det saknas 700 portioner som ska vara färdiga två timmar senare...  

• Anonym (mushu)
    Anonym skrev 2012-09-04 22:41:29 följande:
    Jag skulle skicka ut inbjudningar till personaldag till alla anställda på ett företag med några hundra anställda. Svarskupongen skulle faxas in men då jag satt och layoutade inbjudan kom jag inte ihåg faxnumret utan skrev dit ett påhittat "så länge". Givetvis glömde jag att ändra och givetvis visade det sig att mitt påhittade nummer faktiskt gick till en fax. Så under en vecka fick jag åka till ABF:s kontor och hämta fax varje dag... 
    Men det gick att lösa i alla fall, de kom inte till fel land.
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?