• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • fortsätt paddla

Hm, sambon jobbade som 16 åring på ett äldreboende. Han var vaktmästare.
    En dag hade han bråttom ut ur hissen och smällde upp dörren.
    Dörren flög upp på en äldre herre som ramlade illa. Mannen bröt lårbenet och dog inom några månader.
    Känns som alla larm ( brandlarm mm) jag satt igång i jobbet ( jobbar i kök, ett larm går på en 9000 kr oavsett ) inte är så farligt.
    Pengar är pengar, inte hela världen.'
    Värre vore om jag missade en allergi men det har inte hänt än så länge.

• Grande Rock
    Anonym (dsk) skrev 2012-09-04 18:33:26 följande:

visst smutt?

aha, det var inte rikssvenska

smutt betyder smidigt eller behändigt eller nåt i den stilen

• Anonym (mammaledig)
    Hycklare skrev 2012-09-04 18:37:15 följande:
    Att det är samhällsparasiter som sitter på det här forumet. Sjukskrivna, arbetslösa, "hemmafruar", mammalediga osv osv osv.
    Oj visste inte att jag var en samhällsparasit som mammaledig, trodde all skatt jag betalat genom åren kanske kunde hjälpa mig där ;)
  • Grande Rock
    Anonym (mammaledig) skrev 2012-09-04 18:47:07 följande:
    Oj visste inte att jag var en samhällsparasit som mammaledig, trodde all skatt jag betalat genom åren kanske kunde hjälpa mig där ;)

Sanhällsparasit betyder ordagrant: livnär sig på samhället

Så, jo det är du

• Lönnsirap

Naturligtvis har jag gjort missar. Dock bara små.

Men när det händer brukar jag trösta mig med en liten anekdot som min far berättade för mig när jag var yngre om en båt på ett varv som var nyrenoverad. Tyvärr hade man glömt stänga en ventil så när dockan fylldes med vatten fylldes också båten...

• Anna Paulita

Jag har glömt att ge medicin och gett dem timmar för sent när jag arbetade som vårdare.

• Queenie70

Min fd sambo jobbade på lager och fick en dag för sig att han ville prova att köra lite truck. Vilket resulterade i att han tappade kontrollen och for runt och krossade massa pallar ned produkter värda flera hundra tusen. Han fick sparken. Han var inte jättesmart.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-04 17:50:34 följande:
    Vad har du gjort?
    exakt bara veta men själv tiga ...tssst
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-04 19:31:36 följande:
    exakt bara veta men själv tiga ...tssst
    Jag har på något sätt lyckats slå in felaktig information i vårt datasystem som resulterat i kostnader för företaget då man gjort en felaktig planering. Ungefär så.
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?