• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Lavish

Lyckats skicka paket till Norge utan rätt blanketter ifyllda (dock var jag 19, sommarvikarie och ingen hade berättat för mig att blanketter skulle fyllas i när jag fick uppgiften, men de var alla jättearga på mig ändå)

Gett felaktiga svar ibland när jag började som guide.

• elmadumle
    Anonym (IT) skrev 2012-09-04 18:11:59 följande:
    Jobbar inom IT och lyckades radera en massa information från ett system. Lyckligtvis gick det att återställa, men kostade kunden ca 200 timmar á 1100 kr styck... Tack och lov visste de inte om att alla timmarna berodde på min klantighet, utan trodde att projektet helt enkelt var mer komplicerat än ursprungliga planen...

Väldigt oärligt och tjuvaktigt att låta kunden betala för ditt misstag, det ska ju givetvis inte ske.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-04 19:39:31 följande:
    Jag har på något sätt lyckats slå in felaktig information i vårt datasystem som resulterat i kostnader för företaget då man gjort en felaktig planering. Ungefär så.
    Var det inget värre? Vi är nog många som kostat våra arbetsgivare onödiga pengar. Jag är inte så orolig över att göra misstag som kostar ekonomiskt. Sånt går alltid att fixa, det är inte hela världen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-04 20:24:54 följande:
    Var det inget värre? Vi är nog många som kostat våra arbetsgivare onödiga pengar. Jag är inte så orolig över att göra misstag som kostar ekonomiskt. Sånt går alltid att fixa, det är inte hela världen.
    nej, inget "värre" men chefen är oerhört kritisk och alla misstag tas upp till ytan och ifrågasätts... det är därför jag mår så himla dåligt över det!
  • Anonym

När jag sommarjobbade i hemtjänsten råkade jag på något outgrundligt sätt missa att ge en tant hennes lunchmedicin varenda gång jag var hos henne, ett par dagar i veckan, under den sommaren. Hon överlevde...

• Anonym
    Anonym (IT) skrev 2012-09-04 18:11:59 följande:
    Jobbar inom IT och lyckades radera en massa information från ett system. Lyckligtvis gick det att återställa, men kostade kunden ca 200 timmar á 1100 kr styck... Tack och lov visste de inte om att alla timmarna berodde på min klantighet, utan trodde att projektet helt enkelt var mer komplicerat än ursprungliga planen...
    tror nog det va överenskommet mellan dig och din arbetsgivare , annars betalar arbetsgivaren dina misstag inte kunden(-:
  • Anonym (TB)

Jobbade i affär och sålde en sak för 60 kr som egentligen skulle kosta 600. Skämdes lite grann, men när jag frågade en av mina arbetskamrater så hade hon tänkt på samma sätt som jag och skulle också ha sålt den för 60 kr om hon hade suttit i kassan. Lika dumma bägge två med andra ord Flört

• Anonym (Mie)

Min man håller på att utbilda sig till Läkare och är just nu ST-läkare på en vårdcentral. Han är jourdoktor på en jourmottagning då och då och i höstas sägs han ha undersökt en bebis på 1 år som kommit in med en allvarlig öroninflammation (fanns dock inga anteckningar om det och min man minns inte) och skickade hem bebisen med ordination med nässpray och sagt att örat varit irriterat. Dagen efter blev pojken opererad för öronen, minns inte vad det hette som stod i anmälan. Min man blånekar men jag ser på honom att han ljuger, jag tror att han minns bebisen och jag har verkligen lagt detta på minnet.

Han fick en anmälan på sig men arbetar fortfarande och studerar än.

Min största miss var när jag tappade en brukare när jag jobbade som USK. Han bröt lårbenshalsen. Ingen rolig historia. Jag fick gå ganska direkt efter det men fick jobba kvar inom kommunen.

• Anonym (Mie)

Ursäkta, våras skall det stå.

• Wittra
    Anonym (Mie) skrev 2012-09-04 21:08:31 följande:
    Min man håller på att utbilda sig till Läkare och är just nu ST-läkare på en vårdcentral. Han är jourdoktor på en jourmottagning då och då och i höstas sägs han ha undersökt en bebis på 1 år som kommit in med en allvarlig öroninflammation (fanns dock inga anteckningar om det och min man minns inte) och skickade hem bebisen med ordination med nässpray och sagt att örat varit irriterat. Dagen efter blev pojken opererad för öronen, minns inte vad det hette som stod i anmälan. Min man blånekar men jag ser på honom att han ljuger, jag tror att han minns bebisen och jag har verkligen lagt detta på minnet.

Han fick en anmälan på sig men arbetar fortfarande och studerar än.

Min största miss var när jag tappade en brukare när jag jobbade som USK. Han bröt lårbenshalsen. Ingen rolig historia. Jag fick gå ganska direkt efter det men fick jobba kvar inom kommunen.
    Hrm, men att tappa en brukare måste väl ha hänt förr? av andra sköterskor? Du kan väl knappast vara enda som råkade ut  ha tappat brukare? Tänker att ni ofta flyttar dem, mellan badrum och säng, toa etc.....en olycka uppstår ju väääldigt lätt.... 
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?