• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym (ssk)

Aldrig gjort nån stor miss o hoppas verkligen att jag aldrig gör det heller.

• Anonym (dsk)
    Anonym (ssk) skrev 2012-09-04 18:23:39 följande:
    Aldrig gjort nån stor miss o hoppas verkligen att jag aldrig gör det heller.

Nej fy som sjuksköterska får man bara inte göra stora missar. Ett mirakel att man törs jobba som det, eller hur?

Den största tabben jag gjort som dsk var att bedöma ett sår som icke infekterat, men sen kom patienten tillbaka efter två dagar och såret såg för jävligt ut och patienten hade feber. Hon skulle nog haft antibiotika redan från början. Hon var mycket arg och ville anmäla mig men behärskade sig och gjorde det inte. Usch vad dåligt samvete jag hade sen!!!! Det tog tid för henne att återhämta sig. 
  • Anonym

Tappade en sjuk persons medicin på golvet, och då slängde jag den istället för att ge den så personen blev utan medicin. Grejen var att jag var rätt ung och vi PRECIS hade haft deligering och det var så viktigt att man inte skulle ge skadad eller smutsig medicin. Ändå fick jag skit för detta. Idag förstår jag att jag borde ha frågat någon först eller gett medicinen ändå, men det kan vara svårt när man är ny och ung ibland...ville bara göra rätt. 

• Grande Rock

Alla gör fel ibland, risigt av chefen din att låta det gå ut över dig. 

Har det blivit fel beror det på att det är för lätt att göra fel, det är något ni bör jobba med gemensamt.

Sen är det ju visst smutt om man lyckas undvika missar med allvarlig konsekvens.

• Eisa

Jag skrev ut för stor dos Kåvepenin till ett barn. Barnet hann ta första tabletten innan jag hann reglera. Det hände ju dock inget allvarligt. Puh.

• Anonym (ssk)
    Anonym (dsk) skrev 2012-09-04 18:27:18 följande:

Nej fy som sjuksköterska får man bara inte göra stora missar. Ett mirakel att man törs jobba som det, eller hur?

Den största tabben jag gjort som dsk var att bedöma ett sår som icke infekterat, men sen kom patienten tillbaka efter två dagar och såret såg för jävligt ut och patienten hade feber. Hon skulle nog haft antibiotika redan från början. Hon var mycket arg och ville anmäla mig men behärskade sig och gjorde det inte. Usch vad dåligt samvete jag hade sen!!!! Det tog tid för henne att återhämta sig. 
    Jo, eller hur! :) Men bara man har is i magen o är noggrann så kommer man långt.
  • Anonym (dsk)
    Grande Rock skrev 2012-09-04 18:28:59 följande:

Alla gör fel ibland, risigt av chefen din att låta det gå ut över dig. 

Har det blivit fel beror det på att det är för lätt att göra fel, det är något ni bör jobba med gemensamt.

Sen är det ju visst smutt om man lyckas undvika missar med allvarlig konsekvens.

visst smutt?
  • u77

jepp...jag jobbar som transportplanerare och råkade ge en hämtning till fel åkeri. Vilket blev en dyr historia för min del, då vi fick lösa det med en annan transportör för mkt pengar!

Chefen va dock förstående och ryckte på axlarna. Men nog fasen va det pinsamt och jobbigt. 

• Hycklare
    Anonym skrev 2012-09-04 17:54:23 följande:
    vad menar du?
    Att det är samhällsparasiter som sitter på det här forumet. Sjukskrivna, arbetslösa, "hemmafruar", mammalediga osv osv osv.
  • riboflavin
    Hycklare skrev 2012-09-04 18:37:15 följande:
    Att det är samhällsparasiter som sitter på det här forumet. Sjukskrivna, arbetslösa, "hemmafruar", mammalediga osv osv osv.
    Till vilken av kategorierna hör du själv?
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?