• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym
    hernameispekka skrev 2012-09-04 23:33:28 följande:
    Men det är ju hennes fel att man inte dubbel- eller trippelsparar en så stor uppgift!

Instämmer. Men när man har en knäckt kompis som sitter brevid och nästan gråter är det svårt att inte känna sig skyldig. Var ju trots allt jag som satt vid datan och klickade runt på olika hemsidor när den hängde sig...
  • hernameispekka
    Anonym skrev 2012-09-04 23:39:22 följande:

Instämmer. Men när man har en knäckt kompis som sitter brevid och nästan gråter är det svårt att inte känna sig skyldig. Var ju trots allt jag som satt vid datan och klickade runt på olika hemsidor när den hängde sig...
    Förstår det!! Men ville bara påpeka...
  • Anonym (Mie)
    Livisu skrev 2012-09-04 23:13:35 följande:
    Förlåt men tycker det är ganska osmakligt att berätta om din mans misstag såhär på internet.

Knappast ett misstag. Jag har sett bilder på bebisens öra, tom jag som är undersköterska hade vetat att bebisen skulle ha vård. Det var ingen miss, det var ignorans.
  • Anonym
    Anonym (Mie) skrev 2012-09-04 23:41:05 följande:

Knappast ett misstag. Jag har sett bilder på bebisens öra, tom jag som är undersköterska hade vetat att bebisen skulle ha vård. Det var ingen miss, det var ignorans.

Finns det i någon tidningartikel lr så? med tanke på att  du sett bilder på bebisens öra?
  • Anonym (Reklam fel brev)

Jobbar på reklam och några gånger så la jag i en brevlåda som det står "ej reklam på" han kom ut varje gång och det var så pinsamt men jag sa faktiskt ändå till han att han får fixa det tydligare för man fatta inte att det står ej reklam fast det gjorde han inte 

• Anonym

Jag har inte gjort något allvarligt fel på något jobb förutom att jag på ett sommar jobb råkade sopa ner en hög med damm på en dam i slöja. Men min mamma som jobbade på en förskola råkade säga att en kille från Iran skulle bli en pizza bagare när han blev stor. Hennes kollegor tittade riktigt elakt på henne och givetvis så hörde även hennes chef det också.  

• hernameispekka
    Anonym skrev 2012-09-04 23:51:41 följande:
    Jag har inte gjort något allvarligt fel på något jobb förutom att jag på ett sommar jobb råkade sopa ner en hög med damm på en dam i slöja. Men min mamma som jobbade på en förskola råkade säga att en kille från Iran skulle bli en pizza bagare när han blev stor. Hennes kollegor tittade riktigt elakt på henne och givetvis så hörde även hennes chef det också.  
    Haha, hjälp! Jag ser blickarna framför mig!
  • Elena87

Hände en arbetskamrat.. Vi jobbade i hemtjänsten och vi hade fått en sprillans ny bil.. Alla var jätte glada för att det hade tjatats massor om det.

Arbetskamraten hade precis tagit körkortet och fick "äran" att ha bilen på jobbet dagen efter att vi fått den. Det slutade med att hon backade in i ett träd och bilen blev förstörd på bakdelen.

Hon visste inte vart hon skulle ta vägen och kom gråtandes in i personalrummet där hon fick berätta för chefen. Uppsss. Var bara att lämna in bilen.

• mpermper

Igår, strax innan jag slutade, lade jag till en domän som skulle undantas från spamhanteringen. Jag råkade missa en slash. Detta misstag gjorde att hela det externa mailflödet stannade upp. Ingen kunde skicka eller ta emot externa mail alltså. Detta upptäcktes imorse och jag förstod som tur var direkt att jag gjort någon felkonfigurering. Jäkligt pinsamt.

Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?