Inlägg från: MrsL |Visa alla inlägg
  • MrsL

Homosexualitet vs Bibeln

Skruntan:

Du tycker det är OK. Andra tycker det inte. Ingen av oss vet med säkerhet vem som har rätt eller fel. Alla får väl använda vilka argument de vill så länge det inte är olagligt.

• MrsL

lishe:

Jag tycker inte homosexuella handlingar är OK. Men jag "dömer" ingen, för det har jag, som du påpekar, ingen rätt att göra. Men jag kan kan anse, helt privat, att det är fel så länge jag inte går ut på gator och torg och skriker att homosexuella ska skickas till Sibirien.
    Precis som du gärna får tycka att jag är en inskränkt idiot.

• MrsL

Myran H
    Jag kan inte svara på varför Gud sade att just homosexualitet var "förbjuden". Men det KAN ju ha varit så att Gud skapade oss för att, som han sade "Föröka er och uppfyll jorden." Eftersom homosexuella inte KAN föröka sig så tyckte kanske Gud att de gjorde fel?

• MrsL

lishe:
    Det var ju roligt att höra! ;-D

• MrsL

Kan fortfarande inte få till smileys....

• MrsL

blåbärspappa:
    Jag startade denna diskussion för att frågan kommit upp i många andra trådar, då helt OT. Ville ha en diskussion och "höra" om jag var helt ensam om mina åsikter.

• MrsL

Ingen tvingar ju dig att läsa denna tråd, eller att tycka likadant.

• MrsL

Anne-Sophie:
    Du har helt rätt. Jag menade "personligen".

• MrsL

blåbärspappa:

Jag har fått den känslan ibland, att du inte riktigt håller med mig....

MyranH

Jag har försökt (i hur många inlägg som helst) att förklara varför jag anser att homosexuella handlingar (INTE homosexuella människor) är fel och syndfullt. B. la baseras min inställning på Bibeln. Om den förklaringen är "klen" kan jag inte göra mycket mer, jag skrev inte Bibeln.

• MrsL

Ja du blåbärspappan.....Även en bakåtsträvare som jag fattar när folk inte tycker som jag.Oj då...bakåtsträvare kanske var illa valt ord i sammanhanget......

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln