Homosexualitet vs Bibeln
fia:
Jag har hört att Paulus inte skulle vara pålitlig därför att han aldrig mötte Jesus, eller någon som hade mött Jesus. Men i så fall finns det ju ingen som är trovärdig i dag...
fia:
Jag har hört att Paulus inte skulle vara pålitlig därför att han aldrig mötte Jesus, eller någon som hade mött Jesus. Men i så fall finns det ju ingen som är trovärdig i dag...
Åsa:
I NT, står det...
Jag försöker följa Guds ord. De har uttalats b. la av lärjungarna.
Visst är vi det....
Jag väljer att tro (det kanske är ett bättre uttryck) at Bibeln det lärjungarna säger är Guds ord. Jag kan självklart inte vara 100% säker. Men är DU 100% säker på att det INTE är Guds ord????
Anne-Sophie:
Bibeln är skriven av människor, det är sant. Den är översatt och i många fall tolad av människor, också sant. Ibland måste man "modernisera" språket lite. Men _innehållet_ är ju inte moderniserat.
Tolkad, skulle det stå....Dumma tangentbord....
Hur kan du säga att bevisbördan vilar på "oss"?
Anne-Sophie:
Du får nog vända dig till Gud om du vill ha en uppdatering. Vem vet, han kan ha synpunkter på internet också....
trodde att jag hade klargjort vad jag tycker är naturligt. För mig är det naturligt med kärlek mellan en man och en kvinna. Jag tror att det var så Gud avsåg det hela.
Eftersom jag hela tiden också har påpekat att jag INTE tycker homosexuella ska förföljas, dödas eller "straffas" på annat sätt trodde jag att MIN övertygelse kanske var lite accepterad. Man måste inte acceptera allt bara för att det "finns".