Homosexualitet vs Bibeln
LinaP:
Jag svarar på alla frågor du ställer! Om du inte är nöjd med mina svar får du väl utveckla det hela lite. Du tog upp Koranen sist, jag svarade att vi pratar om Bibeln här. Var det ngt oklart?
LinaP:
Jag svarar på alla frågor du ställer! Om du inte är nöjd med mina svar får du väl utveckla det hela lite. Du tog upp Koranen sist, jag svarade att vi pratar om Bibeln här. Var det ngt oklart?
LinaP mfl.
Bibeln skrevs inte av en människa utan många. All världens lagar vilar på de 10 budorden.
Jennie med ie:
Ledesen att mina liknelser inte går fram.
Utopia:
På Bibelns och Jesu tid fanns inte internet. Däremot fanns homosexualitet. Därför kunde Gud och Jesusöma det senare men inte det förra.
Jennie med ie:
Jag vill gärna tro att Guds ord är större än barns i en lek....
Jag ville inte använda detta exempel, men nu gör jag det ändå i den fulla vetskapen att det kommer orsaka fullkomligt ramaskri:
Om forskarna kommer fram till att det är naturligt och medfött att tända på djur, lik osv; ska vi då "tillåta" att ngn gifter sig med sin hund eller döda farmor?
Dålig jämförelse, jag vet, men kanske lite tänkvärd om man betänker att för inte så längesedan hade homosexuella samma "status" som pedofiler och nekrofiler har i dag....
Jennie med ie:
Av ditt sista inlägg att döma jämförde du Guds ord med innehållet i en barnlek. Hur skulle jag tolka andemeningen i det?
LinaP:
Eftersom det haglar in så många argument (kul förresten!!!) kan det bli svårt att svara på alla. ledsen om jag missat något som du tyckte var viktigt. Ta gärna upp det igen så ska jag försöka svara!
Yiskah:
Det finns ingen anledning att vara spydig ! Fia har bättre argument för "sin" sak än vad du har för din...
Jennie med ie:
Jo jag vill gärna tro att jag behärskar liknelser.
Jennie med ie:
Jag har (inte i denna tråd men i andra) försökt använda mig av liknelser, överdrifter och ironi, allt i ett syfte: att få fram min ståndpunkt. Inte en gång har det respekterats. Därför vill jag gärna hålla debatten fri från sådana saker, men hänföll till en liknelse/överdrift nyss. Den har hittills passerat obemärkt.