Inlägg från: MrsL |Visa alla inlägg
  • MrsL

Homosexualitet vs Bibeln

Angående "homosexualiet" bland djur:
    När djur utför homosexuella handlingar så är det oftats av misstag.
    Nu ska jag, som är människa och har mänskliga behov, sova. Jag känner inte att jag har blivit "satt på plats".
    God natt!!

• MrsL

Någon undrade var i Bibeln det stod om att man skulle gifta sig p. ga otukten. Det står i 1 Korrinthierna 7:2. det talas om att en man ska ha en hustru, en kvinna en man.
    Att människor utesluts ur församlingen kan tyckas kärlekslöst för en utomstående. Men alla jv (om vi ska ta dem som exempel) vet vilka "regler" som gäller. De vet att om de inte lever efter församlingens normer, blir de uteslutna. Ingen blir heller "utsparkad" direkt, man får flera chanser att ändra sig. Varför ska man vara med i en församling om man inte vill leva efter dess normer? Ett bibelcitat i detta sammanhang är 1 Korinthierna 5:11-13.

Nej, jag tycker inte att syftet med en diskussion är att sätta varandra på plats. Att jag avslutat ett par inlägg med detta yttrande beror på det som fia skrev, jag slutade vid halv tolv en kväll, och sedan skrev flera att jag hade slut på argument och hade blivit satt på plats.

Jag har heller aldrig sagt att jag hatar homosexuella, eller att de som människor är onaturliga. Det jag tycker är onaturligt är själva handlingen, inte människan.

Givetvis blir jag inte överlycklig om något av mina barn blir homosexuell. Men som flera har påpekat, man älskar sitt barn även om man inte tycker om vad det gör. Lite lustigt, jag pratade med min om just detta när vi satt i bilen i förmiddags, och jag sa till honom att inget av våra barn ska behöva vara rädd för att berätta om han eller hon är homosexuell. Men de vet vad vi tycker, självklart vet de det.

• MrsL

Tycker det är sorgligt när man tror mer på UFO:n än på Gud....

• MrsL

Jag borde ha lärt mig att ironi inte funkar i detta forum.

• MrsL

Yiskah:
    Jodå jag vet vad ironi är. Och jag är jätterolig.

• MrsL

Jag har försökt att bevisa mina påståenden med vetenskaplig forskning, men de attans schimpanserna tittar bara oförstående när jag ber dem fylla i frågeformulären om deras sexuella läggning....

• MrsL

isisis:
    Bra poäng....Nåt jag funderade på är det här med att många djur äter sina egna ungar också.

• MrsL

Ingen har jämfört homosexualitet med incest. Däremot har många använt som argument att homosex (förkortar lite, hoppas det är OK) förekommer bland djur och därför är "naturligt". isisis påpekade då att makaker utövar incest, och undrade om det också är naturligt.

• MrsL

Tydligen är det intressant/relevant för alla oss som har diskuterat det fram och tillbaka i all oändlighet.

• MrsL

Ja, tydligen bland späckhuggare b. la. Och jag är späckhuggarfadder, så kom inte och säg att jag hatar bögar....

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln