Homosexualitet vs Bibeln
Diväteoxid:
Hitler fördömde judar, fackföreningsarbetare, socialdemokrater, zigenare och många andra för det de var....
Läs Mein Kampf (om du orkar).
Diväteoxid:
Hitler fördömde judar, fackföreningsarbetare, socialdemokrater, zigenare och många andra för det de var....
Läs Mein Kampf (om du orkar).
Jag känner att det är dags att avsluta denna "diskussion". Eftersom vissa argument bara får användas "för" och inte "emot". Bara för att klargöra ( och reta vissa...) Nej jag känner mig inte "satt på plats" BAra att diskussionen dött ut, nått ett dödläge helt enkelt...
Och jag tror på Gud. Förutom mamma finns det inget "synligt bevis" på att det jag tror på evrkligen finns där.
Ang. bevis: Hur många av er ser en syreatom? Det som gör att ni kan andas? Eller elekriciiet? Nej man kan inte se det.
Hovrätten var tvungna att fria Åke Green för att de annars hade tvingats kriminalisera hela Bibeln....
carolinn:
Nu är jag inte helt insatt i allt han hade sagt (tro det eller ej men han är inte min idol) och hur hovrätten resonerade, men vad jag förstod så kunde de inte säga att det var hets mot folkgrupp eftersom det ju faktiskt står i Bibeln att Gud fördömer homosex. Så att fälla någon för att han citerar Bibeln skulle vara likvärdigt med att kriminalisera hela Bibeln.
Att han kallade det för en cancersvulst var ju fruktansvärt och verkligen inget som jag håller med om!
carolinn, precis så uppfattade jag honom också. Hans "bortförklaringar" imponerade inte direkt...
Tycker det är synd när Åke Green och hans jämlikar "förstör" för oss kristna som har svårt att acceptera tanken på homosexuella handlingar men inte homosexuella människor.
Dofilus:
Tydligen får man det. Men ta upp det med dem som stiftar lagarna!
Mallan76:
Ja det är ju skillnad. Men det är ändå fel att öht uttala sig på det sättet. Som jag skrev tidigare, det är såna som han som gör att vi "andra" kristna snart inte kan öppna munnen utan att bli kallade för homofober. det är såna som Åke Green som kommer göra så att Bibeln kriminaliseras- Sverige blir först i världen med det.