• Jenna03

Förskolepersonalen dödar djur!

Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?

• Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!
  • MrBlueSky

Att döda flugor är okay, de kan vara svåra att få ut, kanske suttit på en redig bajskorv precis innan de flyger in och sätter sig i ungarnas mat.

Att döda getingar är lite mer dramatiskt om du frågar mig, men alla gånger hellre en död geting än ett bitet barn.

• MrBlueSky

Sen är insekter inte djur. Det är tveksamt om de ens uppfattar smärta.

• AnooYoo
    Jenna03 skrev 2012-07-30 09:21:42 följande:
    Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?
    Är det mer miljövänligt att spara på flugor?
  • Gisney
    Jennie med ie skrev 2012-07-30 20:30:36 följande:
    Jävla kommunalanställd!!!

(För privata/enskilda förskolor finns ju inte )
    Ja jag är verkligen en jävla kommunalanställd också :) Fast jag får ändå säga att det är märkligt att barnen ropar mitt namn av glädje om jag möter någon ute på stan eller liknande så det vettifanken om jag är så hemsk och elak.
  • Hogar

Ja, det är hemskt! Själv blev jag oprovcerat stucken två ggr av getingar som byggt i en hög kartonger som jag förvarar i ett uthus. Såna kan man inte ha i närheten av barnen så efter en burk Radar och tio hagelskott var getingarna inte så kaxiga längre! (Ja, det var blyammunition). Flugsmälla eller att öppna fönstret är för amatörer.. Cool     

• Camille666

Nej, jag tycker det inte är okej att barnen blir utsatta för dylikt våld! Det lär väl barnen att det är okej att i värsta fall slå ihjäl andra djur. 

• klippoklistra

Lilla lusflickan frågar sin mor:

- Mor, mor! Kommer inte far hem snart?

- Nej, mitt barn! Din far kommer inte hem ikväll. Din far är död. Det var en olycka med Tenutex. Om vi ändå hade bott på en förskola med miljöinriktning... 

• Hogar

Nuförtiden är det inte gubbar i hatt som orsakar bilköer utan sk "djurvänner" som ligger i 30 km/h för att inte mosa några mygg mot vindrutan, dock stryker en och annan myra med..

• FuckGoggleAskMe
    IngenVet skrev 2012-07-30 21:22:50 följande:
    Folk överlag dödar ju insikter. Jag gör det inte. Iallafall aldrig med flit.

Jag har aldrig tänkt på det med dagispersonal som dödar insekter under arbetstid men när du säger det så är det väldigt konstigt OM dom gör det samtidigt som dom lär ut att värna om djur och natur. Eller ja, det hoppas jag att dom lär ut.
    Jag hade en gang manga insikter, men efter att ha last pa FL blev manga dodade.

Det ar lite frackt det dar med forskolepersonal som far doda insekter under betald arbetstid, men a andra sidan, nagra formaner maste dom val fa.  
Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!