• Jenna03

Förskolepersonalen dödar djur!

Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?

• Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!
  • cocos87
    annpe skrev 2012-07-30 13:22:27 följande:
    Å ni smäller även inför barnen? Eller ni väntar tills de inte ser?
    De stänger säkert in barnen i ett förråd så de kan döda djuret utan att barnen far illa
    Nathalie 090607, Leo 101105, Nellie 120515
  • Gisney
    annpe skrev 2012-07-30 13:22:27 följande:
    Å ni smäller även inför barnen? Eller ni väntar tills de inte ser?
    Är det getingar så försöker man se till att de försvinner fortare än kvickt. Eftersom det finns allergiker. Flugor är det inte sån brådska med.
  • Guldtrollsmamman

Jag tycker att de gör rätt. ser inte problemet med att insekter på fel plats dödas.

Miljöinriktningen skulle jag vilja innebar att pedagogerna arbetade med att ge barnen förstålelse för vad som behövs för en hållbar utveckling, inte att de slösade tid på att fånga flugor.

• Wittra

du kanske borde anmäla dem till soc?
    Har ju varit en favorit här i sommar på FL, att anmäla till soc.  

• Jenna03
    Guldtrollsmamman skrev 2012-07-30 13:34:07 följande:
    Jag tycker att de gör rätt. ser inte problemet med att insekter på fel plats dödas.

Miljöinriktningen skulle jag vilja innebar att pedagogerna arbetade med att ge barnen förstålelse för vad som behövs för en hållbar utveckling, inte att de slösade tid på att fånga flugor.

Men man kan ju som någon sa lära sig mycket om biologi om man fångar å studerar
  • Jenna03

Måste poängtera att jag inte tycker personalen gjort något direkt fel, ville mest veta hur man resonerar. Händer som sagt att jag också använder flugsmällan, även om jag tycker man ska smälla med måtta

• Lisa med barn

Om förskolan har en miljöinriktning (som du skriver) så borde de smälla alla flugor. Flugorna gör inte så mycket gott för miljön!

TS, är det här ett stor problem för dig? Ta upp det med förskolepedagogerna i så fall, inte FL. Själv tyvker jag att det är ett löjligt skitproblem. Och då värnar jag om miljön.

• Ollibolli

Förlåt mig TS, men: HAHAHAhahahahaaaaaHAaaahahahHH!!! Skrattande Tack för dagens asgarv!!!

• mamma till 2 frön
    Ollibolli skrev 2012-07-30 13:44:36 följande:
    Förlåt mig TS, men: HAHAHAhahahahaaaaaHAaaahahahHH!!!  Tack för dagens asgarv!!!

• Linn321

Men snälla nån!  *suck*  Finns det inget viktigare att fokusera på, eller??

Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!