• Jenna03

Förskolepersonalen dödar djur!

Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?

• Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!
  • Lufsan
    MickeN1973 skrev 2012-07-30 13:26:30 följande:
    Har du dålig läsförståelse ?

Jag skrev två barn och en spruta 
    Fast på en förskola har alla barn varsin. 
    En dag i sänder.
  • La Lola
    Lufsan skrev 2012-07-30 13:52:40 följande:
    Fast på en förskola har alla barn varsin. 
    Du menar alla barn där man känner till allergin va?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Guldtrollsmamman
    Jenna03 skrev 2012-07-30 13:38:40 följande:
    Men man kan ju som någon sa lära sig mycket om biologi om man fångar å studerar
    Jodå, det kan man visst. De får gärna fånga o studera någon insekt då och då men att göra det 10-tals gånger varje dag tror jag inte blir särskilt givande för barnen:)
  • Lufsan
    La Lola skrev 2012-07-30 13:54:28 följande:
    Du menar alla barn där man känner till allergin va?
    Ja såklart. =) 
    En dag i sänder.
  • Fenna
    Jenna03 skrev 2012-07-30 13:38:40 följande:
    Men man kan ju som någon sa lära sig mycket om biologi om man fångar å studerar
    Och ännu mer om man dödar och dissekerar ;)
  • finskaflikkan

Jag skulle inte bry mig alls.
    Kmr såna vidriga kryp in i vårt hus smäller jag dom oxå.
    Varför skulle dom inte få göra de på dagis?
    Tänk om de finns barn som är allergiska mot getingsticken? 

• Agaton Sax

Det är inte konstigt man undrar hur det är ställt - klart man slår ihjäl både getingar och flugor samt har musfällor.

Fö är det flugor som ofta ställer till med div magsjukeåkommer - om något är äckligt är det flugor som kommer från ett kadaver och rakt in på mackan - absolut det vidrigaste man kan tänka sig.

Förstår inte riktigt hur man tänker - vi lär barnen att tvätta händerna efter toabesök ( förhoppningsvis för att minska smitta o bakterier) men vi kan inte förklara för barnen varför vi slår ihjäl en fluga, det är ju av samma skäl. 

Flugor är det djur som dödar flest människor i världen - mycket annan skit är vi rädda för men flugor ska vi " rädda" - ja herre gud sager jag bara Skrikandes.    

• FuckGoggleAskMe

Jag kanner t.o.m. till en forskola dar personalen serverar doda djur till barnen, som mat!
    Dom bryr sig inte ens om att fixa till kycklingen sa den liknar palsternacka innan dom staller fram den till de sma oskyldiga barnen!

• Duoo

TS: Klart man ska.
    Inte så kul om någon blir stucken, då får man väl skäll från såna som dig varför vi inte har dödat dem!!

• La Lola
    FuckGoggleAskMe skrev 2012-07-30 15:45:20 följande:
    Jag kanner t.o.m. till en forskola dar personalen serverar doda djur till barnen, som mat!
    Dom bryr sig inte ens om att fixa till kycklingen sa den liknar palsternacka innan dom staller fram den till de sma oskyldiga barnen!
    Det är förjäkligt alltså.
    De borde anmälas.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!