• Jenna03

Förskolepersonalen dödar djur!

Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?

• Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!
  • Aubree

Jag är vegetarian och ändå händer det att jag dödar insekter som tar sig inomhus!!! :O

Skulle helst slippa ha ihjäl dem, men vill inte ha dem inne. Det är svårt att få ut dem levande, jag tycker dom är obehagliga, vill inte bli stucken och vill inte ha dem krypandes nära mat eller så. Jag använder myggnät osv men de kommer ändå in. Vad ska man göra liksom? Hade förskolan varit strängt vegansk hade jag bättre förstått tanken, men nu kanske ungarna äter djur och har skinn från djur på skor osv.

• TheFamily

Vi har iof mycket fjärilar hemma och de fångar jag och dottern in och släpper ut....

• Plottan11

Har faktiskt aldrig tänkt på det. Nu när jag tänker på det så jaa, jag tycker det verkar OK. Jag skulle inte ha något problem med att personalen på mitt barns förskola gör så. 

• Tutilure
    Jenna03 skrev 2012-07-30 09:57:53 följande:
    Ingen förskolepersonal här som kan säga hur de gör? Jag menar ju inte att barnen inte ska skyddas, men oftast går det ju att vifta ut i alla fall getingar.
    Jag skulle också döda getingar, jag är allergisk mot dem och jag riskerar inte ett stick för att vifta ut dem.
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • FebruariVals

Jag dödar inte direkt insekter och getingar för mitt egna nöjes skull.... snarare för att försvara mig och min familj mot flygangrepp

-Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
  • alifewithoutme
    Jenna03 skrev 2012-07-30 09:21:42 följande:
    Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?
    Äter du själv djur så är väl ändå inte du bättre? Obestämd
  • Border
    Pimey skrev 2012-07-30 17:02:13 följande:
    haha ja för de är bättre att barnen får äta flugskit och allergiska barn förda med ilfart till sjukhus då de blivit stuckna av getingar?
  • FruSen
    Jenna03 skrev 2012-07-30 09:21:42 följande:
    Menar du att de gasar ihjäl insekterna eller ? Jag tänkte på det här med miljöinriktningen. I så fall förstår jag att du reagerar.
    Men om det handlar om vanligt dödande av flygfän, insekter, bin, kryp och ohyra med ihoprullad tidning/flugsmälla osv - då fattar jag inte riktigt vad det har med miljön att göra. Jag kan lova till 100% att getingarna inte är utrotningshotade. 
    Eller har de en mycket miljöfarlig flugsmälla?? 
  • selma03

jag har sett flera dagisar och måste bara säga  att så som ja såg hur de behandlar barrn och vd är det för personer som anställs på dagisar, så jag inte ens förvånad. Man ska bara vara nöjd att de inte dödar många barn,men i alla fall flera skadas  av personalen  grovt.Eftersom de  springer inte fånga nån som faller från träd.Kanske därför de alla är förr det mesta inte sportiska och jättemånga är feta. Om moraliska egenskaper eller empatti för barn ellerrför djur  ska jag inte säga nåt eftersom blir nu anfaller av de alla kommunanställda för all framtid och mina barn blir exterminerade eller utmobbade från alla landets dagisar,om de får veta vem jag är. Det har fktiskt redan varit, när jag sa ett ord kritik nån gång om deras elakt betteende mot barnen. Men man ska inte förvänta sig ett fint beeende från låg eller outbildad folk, i alla fall man ska ju inte ha höga förväntningar från kommunanställda, har jag försttått.Jag kan bara säga att varken jag eller mina barn aldrig ha dödat något insekt i vårt liv. Och för de ruda och oupfostrade kvvinnor som kallas för dagisförken och tar våra pengar, jag kan säga vad man ska göra när man ser insketter: Det ärr att ta pappersblad och jaga ut flugor eller myggor ut genom fönster.Men det förstår de inte. De skulle kanske tycka att folket som inte kan döda en fluga är skisofren.

• GossipGirl
    selma03 skrev 2012-07-30 19:13:08 följande:
    jag har sett flera dagisar och måste bara säga  att så som ja såg hur de behandlar barrn och vd är det för personer som anställs på dagisar, så jag inte ens förvånad. Man ska bara vara nöjd att de inte dödar många barn,men i alla fall flera skadas  av personalen  grovt.Eftersom de  springer inte fånga nån som faller från träd.Kanske därför de alla är förr det mesta inte sportiska och jättemånga är feta. Om moraliska egenskaper eller empatti för barn ellerrför djur  ska jag inte säga nåt eftersom blir nu anfaller av de alla kommunanställda för all framtid och mina barn blir exterminerade eller utmobbade från alla landets dagisar,om de får veta vem jag är. Det har fktiskt redan varit, när jag sa ett ord kritik nån gång om deras elakt betteende mot barnen. Men man ska inte förvänta sig ett fint beeende från låg eller outbildad folk, i alla fall man ska ju inte ha höga förväntningar från kommunanställda, har jag försttått.Jag kan bara säga att varken jag eller mina barn aldrig ha dödat något insekt i vårt liv. Och för de ruda och oupfostrade kvvinnor som kallas för dagisförken och tar våra pengar, jag kan säga vad man ska göra när man ser insketter: Det ärr att ta pappersblad och jaga ut flugor eller myggor ut genom fönster.Men det förstår de inte. De skulle kanske tycka att folket som inte kan döda en fluga är skisofren.
    Herregud. Orkar inte ens bemöda mig att svara.
Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!