Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jag hatar HEN!!!

Faber skrev 2012-07-31 11:13:53 följande:
    Nej inte i lika hög grad då jag betvivlar att rött hår är ett exklusivt signum för en av samhällets hatgrupper.
    Då kanske "onaturligt" är fel ord att använda i sammanhanget?
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-31 15:10:56 följande:
    Gud, nu går du offtopic.

Förstår mig inte på er "hen" förespråkare. Så fort nån säger att de är emot ordet så ska de malas ner i asfalten med ordrika inlägg från Dorian och Pumpan t ex.
    Jag, off topic? Jag besvarade Fabers inlägg.

Det här är som sagt ett diskussionsforum. Det är liksom till för att man ska kunna diskutera med andra människor. Om du inte gillar det är det ingen som tvingar dig att vara här.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-31 15:17:41 följande:
    Hen förespråkare vill ju sätta sig upp emot naturen så jag kan inte se att det skulle vara alltför långsökt att beteckna dem som onaturliga.
    Jag kan nog räkna mig som henförespråkare. Däremot kan jag inte riktigt förstå på vilket sätt som du anser att jag vill "sätta mig upp mot naturen"?
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-31 16:02:45 följande:
    Du bekänner dig ju till en ideologi som säger att allt är en social konstruktion, jo de mest fanatiska säger faktiskt det.
    Jag är som sagt inte feminist, jag är liberal. Alltså bekänner jag mig verkligen inte till en ideologi som säger att allt är en social konstruktion.

Om du läser vad som verkligen skrivs, istället för att hitta på saker, så skulle diskussionen bli mycket enklare.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-31 17:52:03 följande:
    Könsrollerna har inte varierat särskilt mycket över tid och rum. Könsroller behöver inte vara något negativt men det är ju ni genusanhängare som har bestämt att traditionellt mansdominerade yrken är bättre och att manliga sysslor överhuvudtaget är det. Därför försöker ni få kvinnorna att bli män och männen kvinnor allt under förevändningen att ni arbetar för jämställdhet vilket ni inte gör.
    Klart att könsroller inte är dåliga för den som GYNNAS av dem.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-31 22:11:46 följande:
    Du specificerar saker men struntar i att ta hänsyn till att vissa moderna företeelser kräver egenskaper som män och kvinnor haft i olika hög grad sedan tidernas begynnelse. Sport är ett exempel.
    Om NÅGOT är konstruerat här i världen så är det väl SPORT?
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-31 22:30:29 följande:
    Nej det gör dom inte eller rättare sagt inte alla. En kvinna kan köra långtradare men har betydligt svårare för timmerbil.

En ensam polis på 60 kg har inget att säga till om i en våldsam situation.
    Kan det vara därför som poliser jobbar i par och dessutom är beväpnade med skjutvapen? För övrigt spelar det ju inte någon roll om det är en ensam manlig polis på 60 kg eller en ensam kvinnlig med dito vikt.

Varför skulle en kvinna ha svårt för att köra timmerbil?

Vilka yrken anser du att kvinnor är bättre på än män?
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-08-01 12:52:10 följande:
    Två ämnen jag aldrig skulle studera. Genusvetenskap och filosofi.  Bara om det skulle vara en dubbelkurs anordnad av Cirkus Kiew.
    ...och så sjuk att du läser en bok blir du aldrig? Flört
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-08-01 21:00:27 följande:
    Jag sa timmerbil, inte långtradare. Du måste kunna lägga på kedjor, skifta däck ute på en mörk skogsväg i 30 graders kyla. Du måste kunna reparera själv ibland. Det är en djävla skillnad mot att köra från terminal till terminal på asfalterade vägar.

Du svarade inte på vad som gör just lyft inom vården farliga.
    Ja, för alla vet ju att kvinnor är allergiska mot både mörker, ensamhet och kyla. Och hur ska det gå med manikyren, om man måste reparera saker? Det gååååår ju bara inte. Obestämd
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-02 08:54:42 följande:
    Dessutom - sist jag kollade hade poliser pistol. Jag tror inte jag behöver övertyga dig om att i princip alla friska kvinnor kan avfyra en sådan, speciellt om de som poliser får träning i det.

Vidare så vill jag minnas att jag läst någonstans, minns tyvärr inte vart, att kvinnliga poliser bidrar till minskat våld. Könsnormerna gör (som omväxling positivt) att våldsverkare ofta är mindre benägna att slåss mot en kvinnlig polis än mot en manlig dito.  
    Nja du Dorian. Kvinnor har ju så små fingar vet du, att det kan bli svårt att trycka på den där avtryckaren. Och sen har vi så små ögon, så det måste ju vara svårare för oss att träffa också.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!