Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jag hatar HEN!!!

Faber skrev 2012-08-29 20:19:53 följande:
    Varje gång som ordet används oavsett syfte så får genusanhängarna ytterligare bekräftelse och ingen vågar ifrågasätta deras ideologi. Jag hetsar inte upp mig men jag tycker att det är bedrövligt.

...Eh...ALLA ifrågasätter väl de som du kallar för "genusanhängarna" (om jag förstått dig rätt menar du alltså typ Tiina Rosenström/berg/gren/whatever och andra rabiata, manshatande tokstollar)? Jag har aldrig sett NÅGON i detta forum hålla med om att ROKs-gänget i filmen Könskriget hade rätt. Eller att "män är djur". Eller nåt annat dumt och mansförnedrande.

Däremot verkar det finnas en stooor mängd människor som blivit så till den milda grad rädda för F! och deras galenskaper, att de börjar se extremfeminister överallt. Jag skulle vilja be dessa personer att lugna ner sig lite. Det är ingen som vill kastrera er eller tvinga er att bära klänning. Softa, mannen. Skål
  • PumpkinQueen
    EnAnonumius skrev 2012-08-29 22:38:35 följande:
    Okey då.. Tykna ställda frågor kräver tykna svar. Märk väl du satte tonfallet. Du får vad du ropar efter.  Så kom inte och gnäll.

Special instruktioner till den tykna nihka..

Nej jag har inte sovit de senaste 5000åren.Och NEJ jag är inte omedveten om att man lånar in från andra språk.

Det du struntar tydligen i är att Svenska har för vana att låna in från Östgermansk-språken, ifösta hand, och latinskbaserade språken i andra hand. Ösrgermanska och latinska språken till hör den Indo-Europeiska språkstammen. 

Men tydligen begriper inte du och andra "hen"-försvarare  att ordet är inlånat från ett spåk som tillhör den Finsk-Urgiska-språkstammen.

Eller vill du strunta i det med vett och vilje spåkstamskillnaderna också eller?

Så vad var din poäng med din tyket ställda fråga? Du missad den. 

...Vad. spelar. det. för. roll?

Har du något emot den finsk-ugliska språkstammen?

För övrigt är det väl absolut vanligast att vi lånar från engelskan (det vill säga västgermanskan, inte östgermanskan)?

Vilket språk tycker du att vi borde lånat ett ord motsvarande "hen" ifrån?
  • PumpkinQueen
    PumpkinQueen skrev 2012-08-30 10:54:39 följande:

...Vad. spelar. det. för. roll?

Har du något emot den finsk-ugliska språkstammen?

För övrigt är det väl absolut vanligast att vi lånar från engelskan (det vill säga västgermanskan, inte östgermanskan)?

Vilket språk tycker du att vi borde lånat ett ord motsvarande "hen" ifrån?

Gah. Förbaskade korvfingrar! Finsk-Ugriska ska det så, så klart. {#emotions_dlg.flower}
  • PumpkinQueen
    Fjorgynn skrev 2012-08-30 10:36:46 följande:
    Hmm jag ser att alla maniska PK-fanatiker försöker tvätta HEN-ordet rent i den här tråden :).

En liten snabb check över vilka det är som står för ordet gör mig ännu mer övertygad om dess politiska laddning och varför jag är så glad att egentligen ingen frisk människa använder ordet. 

Jag ser inget fel i att samhället i stort verkar hålla med mig om att det är bra om alla individer får ha sin frihet att leva sina liv som de vill -utan att bli förtryckta av konservativa moralfarbröder. Om det gör mig politiskt korrekt så kan jag leva med den beteckningen. Solig
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 12:47:44 följande:
    Ja JAG blir iaf avogt inställd till dem. Har inte läst en Nöjesguiden sen deras fiasko-hen-nummer.

Då har ju "hen"-dabatten i alla fall fört med sig EN positiv sak. Ju färre människor som läser Aftonbladet/Expressen, desto bättre. Glad
  • PumpkinQueen
    Alex2012 skrev 2012-08-30 13:56:05 följande:
    Vadå hur tänker du nu?
    Jag säger att VISSA, inte alla, tycker att man skall byta ut hon/han med ordet HEN vilket jag tycker är en kränkning och förolämpning. Finns ingen mening med att ordet överhuvudtaget skall existera. Varför skall det finnas där? Varför kan vi inte säga hon eller han som vi alltid har gjort? Varför kan man inte se en tjejleksak och en killeksak, kvinnligt arbete och manligt arbete. Vad är felet med det? Jag tror av hela mitt hjärta att en man inte har lust att utbilda sig för att sitta i en salong och fixa folks naglar?! Nej det är orftast ett kvinnojobb då det är ett INTRESSE hos en KVINNA. Sedan är det inget fel om en man nu bestämmer sig för att bära rosa kläder eller leka med "tjejleksaker" eller utbilda sig inom en mer kvinnligt yrke eller tvärt om men titeln finns där oavsett.

Ser inte meningen med att neutralisera oss, kan vi inte få vara kvinnor och män? Han och hon?

Kan inte jag få vara jag? Varför måste jag vara på ett visst sätt bara för att jag är kvinna?
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 15:39:06 följande:
    Aftonbladet/Expressen???
    Ja? Nöjesguiden, är inte det en bilaga till dessa tidningar?
  • PumpkinQueen
    qzectb skrev 2012-08-30 15:39:16 följande:
    Jag håller med. Så himla svårt är det inte att vi måste uppfinna nya ord. Varje gång någon säger "hen" så är det en politisk markering för könens avskaffande.

Och de gånger man inte vill säga han/hon så finns ju för fan "den"! Den personen. Till den det anbelangar. Varför är det svårt? Vägra "hen"!

Nej, varje gång någon säger "hen" är det ett tecken på att den personen just då inte känner till könet på den som man pratar om.

Varför ska man inte få lägga till nya ord? Det har man alltid gjort. Annars hade vi alla pratat helt annorlunda. Typ utsött lite gutturala läten, hoppat upp och ner och pekat. Det tycker jag verkar fånigt.
  • PumpkinQueen
    qzectb skrev 2012-08-30 16:11:04 följande:
    DEN heter det!

HAN som är man.

HON som är kvinna.

DEN som är en person.

DET som är ett nöt och säger "hen".

DEN är i första hand en sak. Jag är en person, inte en sak.

HEN säger man när man inte vet om det är en man eller en kvinna. Till exempel om man inte träffat personen innan.
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 16:27:51 följande:
    nej det är PunpkinQueen, kanske?

Är du möjligtvis lite paranoid, kanske? Glad
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!