• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Quintus Zebra
    CMM skrev 2012-10-24 23:35:59 följande:
    "Inte definiera sig som man eller kvinna...", ja jag säger då det. Trots att den här Noah av allt att döma är en kvinna till det fysiska blir hon alltså kränkt när folk inte köper att hon hittar på sin egen könstillhörighet. Kan tycka det är rätt larvigt av henne.

Med det sagt förstår jag inte heller riktigt varför det ska finnas könsspecifika frisersalonger. 
    Människor som Noah verkar vad jag har förstått ha funnits i väldigt många av världens kända civilisationer. Så att det skulle vara något Noah har hittat på själv håller jag ju inte med om.
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • nihka
    "Inte definiera sig som man eller kvinna...", ja jag säger då det.  Trots att den här Noah av allt att döma är en kvinna till det fysiska blir hon alltså kränkt när folk inte köper att hon hittar på sin egen könstillhörighet. Kan tycka det är rätt larvigt av henne.

Fast det vet vi väl inte av tidningsartikeln? Jag tyckte iaf att det såg ut som en kille men på facebook hittade jag en Noah Amanda Nord som jag tror är samma person. Noah - är inte det ett killnamn? Jag tänker förstås på han djurvännen med arken.

Larvigt vet jag inte. En del känner sig födda som fel kön och andra känner sig rätt på olika sätt i båda. Det är ju ganska ovanligt men absolut ingen nyhet eller konstigt tycker jag. Det är bara att låta folk bestämma vad och vem de vill vara själva.
  • PumpkinQueen
    "Inte definiera sig som man eller kvinna...", ja jag säger då det. Trots att den här Noah av allt att döma är en kvinna till det fysiska blir hon alltså kränkt när folk inte köper att hon hittar på sin egen könstillhörighet. Kan tycka det är rätt larvigt av henne.

Med det sagt förstår jag inte heller riktigt varför det ska finnas könsspecifika frisersalonger. 

Man rår väl inte för hur man känner? Jag tror att om Noah hade fått bestämma själv så hade Noah valt att inte känna som Noah gör, för Noahs känslor verkar göra tillvaron mer komplicerad för Noah.
  • ljung och viol

Man får väl ta och bestämma sig då. Det skulle ju inte funka om alla gick runt och var både en han och en hon.
  • Anonym (Eh?)
    ljung och viol skrev 2012-10-26 17:57:31 följande:
    Man får väl ta och bestämma sig då. Det skulle ju inte funka om alla gick runt och var både en han och en hon.
    Varför då? Vad är det som gör att en frisör måste veta hur det ser ut innanför byxorna innan hen börjar klippa?  
    Vad är det som inte skulle funka?
  • FMGA

Men varifrån kommer behovet av att alltid behöva uppträda som klassens självutnämnda ordningsman.

Jag skulle tro att de flesta som sett Almodovars "Allt om min mamma" förmår att känna med och förstå de olika karaktärernas bevekelsegrunder, men när man börjar avlägsna sig från ren fiktion  så blir ofta rädslan och/eller behovet av att förlöjliga mycket påtaglig.

Men varför? På vilket sätt rubbar Noah våra cirklar? Varför inte låta henom få vara den hen känner sig vara - och samtidigt en bland oss.

Själv har jag en jävligt trist bekantskapskrets sett till "normalitet", men dök det upp en Noah i  den så hoppas jag verkligen att jag skulle kunna vara nyfiken på ett sätt som inte var påträngande och utan behov att kalkera min egen världsbild på henom.
  • Element

Noah har ju uppenbarligen problem som inte inser att man är antingen eller.

• Quintus Zebra
    Element skrev 2012-10-28 14:24:53 följande:
    Noah har ju uppenbarligen problem som inte inser att man är antingen eller.

Eller så har andra svårt att acceptera att människor som Noah har funnits i tusentals år i mängder av olika kulturer?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • ljung och viol

Hittade en grupp på facebook. "Vi som vill kalla oss hen".
    Vart är världen på väg egentligen?

• nihka
    ljung och viol skrev 2012-10-28 16:26:49 följande:
    Hittade en grupp på facebook. "Vi som vill kalla oss hen".
    Vart är världen på väg egentligen?
    Alltid vidare. Dessa människor har inte uppstått i och med ordet hen. Det har bara dykt upp ytterligare en term som beskriver verkligheten.

Om du känner dig obekväm med det kan du kisa när du läser så är det inte så;)
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!