• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-10-21 12:17:46 följande:
    Är du inte kapabel att räkna ut vad jag syftar på? Mina bekanta som jag visat tråden har roligt. Eftersom jag inte bekänner mig till genusmodellen så måste jag vara islamofob? Med den debattekniken och slutledningsförmågan förstår jag varför det blir så många rubriker kopplade till juridiken och rättssystemet.
    Och rättshaverist också. Finns det nån du gillar?
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-10-21 12:44:15 följande:
    Du får nog en kram av din mamma om du frågar henne.
    vsv?
  • Västjämtland
    Element skrev 2012-10-21 12:22:12 följande:
    Kanske det kan bero på din egen debatteknik? Nej visst ja, jag glömde ju att kvinnor aldrig använder fula knep eller har fel.

Right you are!
  • FMGA
    Element skrev 2012-10-21 12:20:56 följande:
    Vad du verkar inkapabel att begripa är att det för henmotståndarna inte är en språkfråga ur rent teknisk synvinkel. De anser att dina argument är minst lika befängda när du börjar diskutera korrekt grammatik i vad de ser som en politisk/ideologisk fråga.
    Den som söker han finner att den som spar han har är bara ett av många uttryck där vi män är normbärande för språket.

Visst, förstår jag att ditt motstånd mot hen inte grundar sig på en önskan om språkriktighet utan är ideologiskt betingad. Det finns väl överhuvudtaget inte några invändningar mot hen som är grundade på en önskan om språkriktighet, jag uppfattar det så iallafall.

Och så kommer det nog alltid att vara, världen förändras men vissa vill stoppa den och kliva av, kanske tillbaka till ett samhälle där man kunde se en bil svischa förbi och säga "fan vad fort han körde" och vara säker på att han verkligen var en man och inte t ex en ung tjej i budbil (de kör ju som biltjuvar allihop).
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-21 14:09:00 följande:
    Den som söker han finner att den som spar han har är bara ett av många uttryck där vi män är normbärande för språket.

Visst, förstår jag att ditt motstånd mot hen inte grundar sig på en önskan om språkriktighet utan är ideologiskt betingad. Det finns väl överhuvudtaget inte några invändningar mot hen som är grundade på en önskan om språkriktighet, jag uppfattar det så iallafall.

Och så kommer det nog alltid att vara, världen förändras men vissa vill stoppa den och kliva av, kanske tillbaka till ett samhälle där man kunde se en bil svischa förbi och säga "fan vad fort han körde" och vara säker på att han verkligen var en man och inte t ex en ung tjej i budbil (de kör ju som biltjuvar allihop).
    Att jag vänder mig mot en ideologi som använder sektliknande metoder och inte tål granskning innebär inte att jag är emot jämställdhet eller att jag vill vrida klockan tillbaka. Ett samhälle där kvinnor aldrig gör fel, där de har samma rättigheter som män men ändå kan slinka tillbaka till den traditionella kvinnorollen när det passar dem för att slippa ta ansvar eller vinna fördelar för att sedan slinka tillbaka är inte ett jämställt samhälle.
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-10-21 14:34:26 följande:
    Att jag vänder mig mot en ideologi som använder sektliknande metoder och inte tål granskning innebär inte att jag är emot jämställdhet eller att jag vill vrida klockan tillbaka. Ett samhälle där kvinnor aldrig gör fel, där de har samma rättigheter som män men ändå kan slinka tillbaka till den traditionella kvinnorollen när det passar dem för att slippa ta ansvar eller vinna fördelar för att sedan slinka tillbaka är inte ett jämställt samhälle.
    Dina argument är väldigt känslostyrda, och är därför svåra att bemöta på ett logiskt sätt.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Jellybeanbaby
    Aaliyah skrev 2012-10-20 20:59:10 följande:
    Det har ett visst underhållningsvärde, särskilt dina inlägg brukar roa mig.
    Men jag skriver ju inte i den här tråden längre... :(
    Iaf kul att se att du får dig en släng av sleven. Det förtjänar du.

----

Förövrigt var det någon här ovan som undrade varför Daddy Cool inte använde "hen" isätllet för ordet "vederbörande".

Jag kan svara för mig, jag har använt ordet "vederbörande" eller "denne" i hela mitt liv.
    Till skillnad från "ordet" "hen" som jag aldrig någonsin kommer använda.

Det är just sånt där jag HATAR. När andra försöker bestämma vilka ord som "ska" användas. Lobba hos någon annan ffs.
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-10-21 14:54:37 följande:
    Dina argument är väldigt känslostyrda, och är därför svåra att bemöta på ett logiskt sätt.
    De är inte känslostyrda. Jag pekar på artiklar och dokumentärer men du och dina gelikar viftar ju bort dem som anomalier. Du kan på intet sätt visa att din tolkning är den rätta och att detta rör sig om isolerade fall och inte är uttryck för ett mönster.

Sedan vet jag inte om någon som svarar med en pussmun och ad hominem har rätten att beskylla andra för att vara känslostyrda.
  • Västjämtland
    Element skrev 2012-10-21 15:10:36 följande:
    De är inte känslostyrda. Jag pekar på artiklar och dokumentärer men du och dina gelikar viftar ju bort dem som anomalier. Du kan på intet sätt visa att din tolkning är den rätta och att detta rör sig om isolerade fall och inte är uttryck för ett mönster.

Sedan vet jag inte om någon som svarar med en pussmun och ad hominem har rätten att beskylla andra för att vara känslostyrda.
    Man kan bara hålla med!
    H
  • ljung och viol
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-21 15:09:27 följande:
    Men jag skriver ju inte i den här tråden längre... :(
    Iaf kul att se att du får dig en släng av sleven. Det förtjänar du.

----

Förövrigt var det någon här ovan som undrade varför Daddy Cool inte använde "hen" isätllet för ordet "vederbörande".

Jag kan svara för mig, jag har använt ordet "vederbörande" eller "denne" i hela mitt liv.
    Till skillnad från "ordet" "hen" som jag aldrig någonsin kommer använda.

Det är just sånt där jag HATAR. När andra försöker bestämma vilka ord som "ska" användas. Lobba hos någon annan ffs.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!