• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-19 15:10:58 följande:
    Det är rätt svårt att bemöta påståenden som är ren hittepå. Jag har aldrig sett en feminist säga att kvinnor är viljelösa och måste vägledas uppifrån.
    Vari bottnar då alla riktade satsningar för att "lyfta fram" kvinnor inom diverse mansdominerade områden menar du? Varför måste man enligt vissa lagstifta om delad föräldraförsäkring eftersom kvinnorna annars "förlorar" på det? Och så vidare.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 15:12:27 följande:
    Vari bottnar då alla riktade satsningar för att "lyfta fram" kvinnor inom diverse mansdominerade områden menar du? Varför måste man enligt vissa lagstifta om delad föräldraförsäkring eftersom kvinnorna annars "förlorar" på det? Och så vidare.

Tja, varför ska man INTE kämpa mot orättvisor och förtryck?
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-19 15:18:59 följande:

Tja, varför ska man INTE kämpa mot orättvisor och förtryck?
    Lägg av med det eviga motfrågandet och försök tycka något själv någon gång i stället. 
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 15:20:27 följande:
    Lägg av med det eviga motfrågandet och försök tycka något själv någon gång i stället. 

Hmm...nej, jag tror att jag fortsätter att uttrycka mig som JAG vill. Kyss
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-19 15:28:21 följande:

Hmm...nej, jag tror att jag fortsätter att uttrycka mig som JAG vill. Kyss
    Du gör som du vill, men jag börjar få svårt att ta dig på allvar när du aldrig skriver något själv egentligen utan bara ägnar dig åt att kräva förklaringar från andra hela tiden.
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-19 14:04:27 följande:
    Det vore mig främmande att förneka att din erfarenhet av att tolka vad "Pang pang, Lucky Luke" betyder vida överstiger min.

Och vad betyder väl egentligen  trista  grammatikkunskaper jämfört  med den intellektuella skärpan i ett "Pang, pang - Lucky Luke"-avslöjande av den heliga svenska statsfeminismen. 

Det är ju också ett smart sätt att undvika själva frågan om det finns en statsfeminism och vad den får för konsekvenser genom att gömma sig bakom grammatiska teknikaliteter.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 15:38:59 följande:
    Du gör som du vill, men jag börjar få svårt att ta dig på allvar när du aldrig skriver något själv egentligen utan bara ägnar dig åt att kräva förklaringar från andra hela tiden.

Jag kan leva med att du inte tar mig på allvar.
  • Element
    PumpkinQueen skrev 2012-10-19 15:10:58 följande:
    Det är rätt svårt att bemöta påståenden som är ren hittepå. Jag har aldrig sett en feminist säga att kvinnor är viljelösa och måste vägledas uppifrån.
    Det är ju precis det som de indirekt säger via sitt agerande. Vägledningen uppifrån skall dock enligt deras doktrin komma från de elitfeminister och proffstyckare.

Elitfeminist=vänstervriden akademiker som läst genusvetenskap och har en förkärlek för rödvin samt anser att allt ont kan läggas på det så kallade patriarkatet.
  • Västjämtland
    CMM skrev 2012-10-19 15:38:59 följande:
    Sådan är hon vår kära "P-Queen"  Aldrig ta tag i en sakfråga utan hela tiden undvika den. Och tillsist när hon inte kan komma undan då är man "Dum" och så smiter hon undan genom att inte svara längre!

Klasisk feministisk försvarstaktik.

Precis som hennes gillande av att häckla folk när hon har stöd av andra, men hon vågar aldrig tycka och tänka själv!    

H   

• PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-19 15:43:33 följande:
    Det är ju precis det som de indirekt säger via sitt agerande. Vägledningen uppifrån skall dock enligt deras doktrin komma från de elitfeminister och proffstyckare.

Elitfeminist=vänstervriden akademiker som läst genusvetenskap och har en förkärlek för rödvin samt anser att allt ont kan läggas på det så kallade patriarkatet.
    Det är klart att det finns tokstollar i alla läger. Jag har dock aldrig sett en enda feminist utanför FI och (V) hålla med dessa knäppa vänsterextremister.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!