FMGA skrev 2012-09-17 17:34:41 följande:
Nja, tror du verkligen att det är någon som försöker trycka på dina knappar?
Min gissning är att det är fler än jag som uppskattar föreställningen. En föreställning som säkert bär sanningens prägel för dig, vilket gör det än mer underhållande att läsa dina inlägg.
Ditt problem är just att din sanning med batikhäxor, hemliga konspirationer, en helig statsfeminism tycks vara centrala för din motvilja inför "hen-hånet" du utsätts för medan de du debatterar mot tycker att hen är ett behändigt litet ord och gissningvis förundras över att ett pronomen kan förorsaka så starka reaktioner.
Visst, om det låg i din makt att hindra mig från att använda hen skulle jag säkert uppröras över att en språkfascist har makten att styra mitt språk, men du kan ju bara bildligt talat slita tussar från ditt talibanskägg i vanmakt över att inte kunna hindra någon, i vanmakt över att språket nästan är lika fritt som tanken.
Talibanskägget är en hyfsad metafor för knapparna du tror att jag försöker trycka på, det är ju du som inte kan låta bli att trycka - eller snarare rycka tussar av skägget - och inte blir föreställningen mindre sevärd av att dina främsta medkombatanter i striden mot den heliga svenska statsfeminismen är CMM och Jelly, sm för övrigt bägge lyckas med konsstycket att utifrån antifeministiska ståndpunkter argumentera för att ett ökat förakt för feminismen innebär ett stag tillbaka för jämställdheten.
Där förmådde de nog inte att tänka riktigt klart och basiskt som Jelly skulle kunna ha sagt - till sin kemilärares förtvivlan.
Men hur går det nu med batikhäxorna? Har du fått span på någon än eller är konspirationen så omfattande att du ännu inte har hunnit sy i knapparna i din nya fina batikhäxespaningsdräkt?
Jag kan inte dra någon annan slutsats med tanke på att du sitter och försöker knyppla ihop en uppsats. Det gläder mig att för varje minut jag förlorar försvinner en kvart för dig dock.