• Faber

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-09-02 16:32:07 följande:

Nej, jag tycker inte du ska liera dig med någon som du inte vill liera dig med.
    Det skulle inte jag göra. 

Jag tycker om du själv funderar på vart du står ska sätta dig och fundera på vad DU vill och tycker.
    Och sen ta reda på vad orden betyder. 

Att vara feminist innebär enbart att man tycker att samma villkor ska gälla för både män och kvinnor.
    Att det inte är så idag.
    Samt att man vill se en förändring på det.

Att vara antifeminist är följdaktligen att vara emot dom teserna.

Alla övriga konnotationerna är sånt som andra extrapolerar med och det får stå för dom.
    Det är inget vare sig du eller jag behöver ta hänsyn till.
    Och för min del tänker jag inte låta andra få kidnappa ordet och definiera om det så att det passar deras syften. 

Det finns för övrigt inga sidor, det finns individer, jag älskar verkligen inte alla feminister, jag har mött några riktiga stolpskott i mina dagar, men det finns något vi delar.
    Och det är viljan till jämställdhet.                  
    Rent och skärt skitsnack. Den Svenska statsfeminismen som bygger på genusmodellen är inte synonym med jämlikhet.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    nihka skrev 2012-09-02 16:42:57 följande:
    "Den Svenska stadsfeminism" existerar inte. Vi har ingen stadsfeminism. Vi har politiskt aktiva som driver frågor och allierar sig och försöker få förankring för sina idéer uppåt. Detta gäller all politik. Vi har de svenska grundlagarna - 4 till antalet och inget om någon stadsfeminism där.
    Om en modell styr de politiska beslut som tas och de policys som skall gälla på myndigheter och statliga verk så ja då har vi i praktiken statsfeminism och av det följer att alternativa synsätt tystas ned.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-02 18:14:18 följande:

VILKEN statsfeminism? Det är som om jag skulle peka på SD och kalla det för "statsrasism"!
    SD har inget inflytande att tala om därför att de för en vidrig politik och acceptansen hos allmänheten är låg. Statsfeminismen genomsyrar alla partier och har långt mer inflytande, kanske just därför att de inte finns ett parti.
  • Faber
    Knyttan skrev 2012-09-02 21:24:47 följande:
    Jo det finns ett parti....
    Om du menar Fi så ja, de sitter dock inte i riksdagen och har mycket mindre inflytande än de som verkar inom partierna i riksdagen.
  • Faber
    nihka skrev 2012-09-02 17:11:35 följande:
    Ja, men vi har ingen modell av arten feminism som styr alla politiska beslut som ska gälla på alla myndigheter och statliga verk utan bara aktörer som lobbar för sin sak - såsom det är generellt inom politiken. Det kallas demokrati.
    Nej, det kallas att den som är bäst på ordbajseri och duktigast på att ligga i fas med trender får sin vilja igenom. Att man är retoriskt skicklig och att den man talar till är för sinnesslö för att kritiskt granska innebär inte automatiskt att man har rätt i sak.
  • Faber

Jag har nu bevis i min inbox för att radikalfeminister anger tonen i samhällsdebatten.

• Faber
    Aaliyah skrev 2012-09-03 19:47:13 följande:
    Det börjar väl bli läge för mitt favoritcitat: "Feminism is hated because women are hated. Anti-feminism is a direct expression of misogyny; it is the political defense of women hating". (Andrea Dworkin)
    Ja vi som inte köper genusmodellen hatar ju kvinnor, att jag inte tänkte på det...
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-09-05 11:10:18 följande:
    Tacka sjutton för att män trivs med att vara man, de har ju alla fördelar.
    Vilken djävla lögn.
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-09-05 13:53:01 följande:

Vadå, jag tycker att det är så. Hur kan en åsikt vara en lögn?
    Du tycker det ja. Din åsikt delas inte av alla och den är inte mer än en åsikt, alltså är den inte absolut sann och därmed en lögn.
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 11:45:37 följande:

I sådana fall är ju allt som DU sagt i den här tråden lögn. Eftersom dina åsikter inte delas av alla.

Blev det inte väldigt jobbigt nu? Foten i munnen
    Jag baserar mina åsikter på observationer.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!