• Faber

Jag hatar HEN!!!

FMGA skrev 2012-08-26 11:00:22 följande:
    I talibankontrollerat område kan man säkert utfärda föreskrifter för vilka ord som får användas och dessutom ha makten att kunna straffa dem som bryter mot föreskriften.

Men vi befinner oss i Sverige och här är dina möjligheter rätt begränsade. Du kan fortsätta att kämpa mot hen-användandet här, vilket inte kommer att ha någon annan effekt att du alltmer  framstår som den åsiktstaliban du är.

Du kan naturligtvis anordna demonstrationer mot henandet, några proselyter har du ju. Du kan också försöka bilda ett politiskt parti vars yttersta mål är att avskaffa grundlagarna och skapa regler för vad folk får säga i det nya Talibanien.

Jag skulle verkligen uppskatta synen av ett helt gäng talibaner i en gemensan demonstration skanderandes:

Stoppa batikhäxornas härjningar. Värna det fria ordet. Förbjud användandet av hen.
    Nu har du blivit förvirrad, det är feministerna som är talibanerna.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-26 04:33:50 följande:

Va? Dagens "goddag yxskaft"-argument. Så om vi inte kämpade för ordet, och ni fick låta det försvinna, skulle det vara ofarligt. Mjaha. Okey. Men då tar vi bort ordet "man" då, om ni kämpar för att behålla det bevisar ni att det finns en ond manskomplott. Allt enligt din egen "strålande" logik...
    Skillnaden är att det finns något som kallas man, det finns inget som kallas hen.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-26 12:45:27 följande:

Finns heller ingen gud, inga änglar, inga djävlar, inga helgon; heller ingen jultomte eller påskhare. Ska dessa ord också tas bort? Ser fram emot att du startar en tråd om detta omedelbums.
    Hur vet du det?
  • Faber
    FMGA skrev 2012-08-26 13:22:06 följande:
    Visst.

Där har du ytterligare ett uppslag; du kan kräva lag på att feminister ska kallas talibaner, tillsammnans med kravet på förbud mot användande av hen kan effekten bli slående när du demonstrerar för din trosuppfattning. 

Ett annat tips är att hela demonstrationen klär sig i den där speciella spaningsdräkten som du brukar ta på när du smyger omkring bland Icas hyllor på jakt efter batikhäxor.Jag tror inte ni blir så många att det blir några större problem att sy upp några extra ex av munderingen.

Det fanns ju demonstrationer som så att säga blev stående inslag, t ex de galna mödrarna i Argentina förr. Om du lyckas få till stånd en hyfsad regelbundenhet i kraven på hen-andets avskaffande och talibanisserande av feminismen tillsammans med en spektakulär batikhäxejakt som stående inslag vid återkommande demonstrationer kan din talibandemonstration komma att bli ett inslag som lockar turister från hela världen.

Men glöm för allt i världen inte spaningsutstyrseln, utan den  uteblir en hel del av effekten och då kommer du  inte att få särskilt mycket mer uppmärksamhet än Pudas i sin låda fick på Sergels torg när det begav sig den gången.
    Hatgrupper är hatgrupper även om de har statens välsignelse.
  • Faber
    FMGA skrev 2012-08-26 17:16:05 följande:
    Visst är det så.

Men du kommer aldrig att få statens välsignelse för din önskan att förbjuda bruket av ordet hen.

Men även om jag inte sympatiserar med talibanens önskan att tvinga på andra sin egen religion, så måste jag erkänna att jag imponeras av din envishet.

Jag är övertygad om att du och några till fortfarande står på barrikaderna när jag tittar in i tråden nästa gång, om någon månad eller så.

Att fanatism ger styrka att även hävda de mest befängda av budskap kan man inte förneka. 
    Som att det finns ett patriarkat menar du?
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-26 20:30:14 följande:

Jag vet. Det finns definitivt mer "hen" än det finns "påskhare". Antalet intergender och transsexuella jag träffat: många. Antalet påskharar som NÅGON träffat, NÅGONSIN: 0.
    Intergender och transexuella är påhitt. Att man satt en etikett på dessa gör dem inte till riktiga kön.
  • Faber
    FMGA skrev 2012-08-26 19:16:16 följande:
    Det får väl bli ett svar till då - och ytterligare ett om du ger exempel på när jag använder mig av begreppet patriarkat.

Jag har självklart sett att du ställt frågan ett par gånger, men jag trodde att frågan var batikhäxespaningsrelaterad, inte att du reagerat på att jag skrivit om patriarkala strukturer eller något i den stilen.

Gör man det tycker åtminstone jag att man bör förklara vad man avser med detta. Själv föredrar jag att i så fall skriva om könsroller, det lustiga med könsroller är att de varierar såväl över tid som geografiskt, men att många anser att just den variant som de själva förespråkar är av gud eller biologin given.

Min uppfattning är att könsroller ofta vidmakthålls av av bägge könen och att de som hävdar att just deras syn på flickor och pojkar eller män och kvinnor kan vara åsiktstalibaner oavsett vilket kön de har. 

Om jag ska ta ett exempel också: Det faktum att manliga småbarnsföräldrar tillbringar mer tid på jobbet än någon annan grupp i samhället medan kvinnliga ofta går ned till deltid handlar bottnar minst lika mycket i att kvinnorna vill ha det så som att det är männens vilja. 
    Det finns inga könsroller, ta av foliehattenSolig
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-26 20:28:44 följande:

Just, jag glömde ju - det finns ju faktiskt ingen "Faber", "Faber" heter ju egentligen något annat, så "Faber" är ett hittepånamn som borde avksaffas. Seså, föregå med gott exempel nu, Faber, och använd ditt riktiga namn här, så vi kan börja bli av med hittepåord och dito namn!! Inte? Ojdå?
    Hur vet du att jag inte heter Faber i efternamn?
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-26 21:50:26 följande:

Right. Skaffa dig koll och återkom sedan.
    Hur ser deras könsorgan ut?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!