• Faber

Jag hatar HEN!!!

Veladis skrev 2012-08-01 22:54:19 följande:

Ja, och? Det kan inte alla män, men en del män kan och en del kvinnor. Det är inget omöjligt jobb för en stark, inom området kunnig kvinna.

Jo, jag svarade på det. Du har däremot konskevent undvikit den fråga jag ställt två gånger på två dagar. Varje gång jag ställt dn till dig har det blivit tyst i tråden i flera timmar och när debatten väl kommer i gång tar du upp ett annat spår. Jag vill ha svar.Jag vill att du presenterar någon av alla de feministtalibaner som, enligt dig, menar att biologi inte spelar någon roll alls. 
    Det har jag ju gjort i otaliga trådar där du bjäbbat på om dina genustokerier. Jag har aldrig förnekat att det finns enstaka kvinnor som klarar det men de är få. Alla jag sett har slutat när vintern kommit och övergått till långtradare eller grusbil.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-01 22:59:41 följande:
    Det gjorde det inte.
    Vilken sorts glas rör det sig om?
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-02 09:14:27 följande:

De är få..? Heh, tror du ja. Du vet väl att mängden muskelmassa i snitt bara skiljer ca 10%? Litet löst översatt - om en man klarar att byta ett 100 kgs däck, så klarar kvinnan "bara" 90 kgs-däck. OH NOES!!!
    Om den skiljer ännu mer som du antyder blir det ju ännu svårare. Jag har vuxit upp inom branschen och det kommer aldrig att bli gott om kvinnliga timmerbilschaufförer.
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-08-02 14:06:09 följande:
    Klart att det inte kommer att bli det, om ni alla välkomnar dem med den attityd som du uppvisar här...
    Du verkar inte fatta att jag bara pratat om de praktiska aspekterna och inte om attityder. De jag såg sluta och gå över till långtradare behandlades inte alls illa om det är det du antyder. De kom själva fram till att de inte var lämpade, inget fel med det.
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-08-02 14:20:15 följande:
    ....och alla män skulle vara lämpade för detta yrke?
    Nej men ett betydligt större antal.
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-02 14:20:26 följande:
    Snacka om att missa poängen. Vem tror du har som mål att det ska bli gott om kvinnliga timmerbilschaufförer? Det är ju du som säger att kvinnor inte lämpar sig, punkt. Det är de svepande generaliseringarna som är av ondo och som jag mfl vill ha bort. Men för vissa gör det tydligen fysiskt ont att inte få säga "du passar inte här för du har fel könskromosomuppsättning", oavsett hur duktig vaginalfeministen är på att byta däck och lägga snökedjor i tretti minusgrader.

Det är klart att det skall vara varannan damernas eller gäller det bara de glassiga styrelsejobben?
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-02 14:29:52 följande:
    Du argumenterar emot dina egna fantasier. Måste vara apjobbigt, du har mina sympatier.
    Jag tycker det är du som uttrycker dig otydligt, på vilket sätt argumenterar jag emot mig själv?
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-02 15:08:41 följande:
    Kan du visa någonstans i tråden där någon propsar på att det ska vara 50% kvinnliga timmerbilschaufförer? 
    Det gäller ju naturligtvis alla yrken.
  • Faber
    Veladis skrev 2012-08-02 15:19:17 följande:

Lika lite som feminister använder hen i konspiratoriskt syfte att avköna mänskligheten, finns det något allmänt feministiskt mål att det ska vara 50/50 inom alla yrken. Däremot tycker en del att kvotering är en väg att gå för att montera ner könsrollstänket kring olika yrken. Det finns en önskan om en jämnare fördeling inom maktpositioner och inom flera yrken. Men det är få som ser det som ett mål i sig.
    Självklart skall vi ha fler kvinnliga sophämtare och gruvarbetare för att bara nämna några. Är det något jag avskyr så är det feminism a la carté.
  • Faber
    Veladis skrev 2012-08-02 15:25:32 följande:

Vad är a la carté? Förutom felstavat/felaccentuerat?

Jag tror du framför allt avskyr den form av feminism som du själv har fabricerat ihop. Tur att den itne finns på ritktigt.  
    Jag skiter i stavningen á la Carte syftar på feminister som vill ha 50 procent kvinnor i styrelsen för vattenfall men inte i SSABs gruvor. Kvinnor som ropar på rättigheter för att när det passar dem spela på  traditionella roller för att slippa undan det som är mindre roligt. Att plocka russinen ur kakan helt enkelt.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!