• Faber

Jag hatar HEN!!!

Dorian Ertymexx skrev 2012-08-05 22:37:41 följande:

"Infiltreras"? Det behöver inte infiltreras, det är bara att bli lärare eller jobba med skolfrågor. Jag har varit lärare, och jag är feminist, är jag då automagiskt något slags genusinfiltratör, menar du?
    Ja om du följer de planer som upprättats av de extrema elementen.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-06 02:43:12 följande:
    Ja, precis som att man ska infiltrera kidsen i att demokrati är en bra grej.

Om man byter ordet genusperspektiv med ett uttryck i stil med "barnen ska uppmuntras att vara öppna för alla vägar i livet, och inte se sitt kön (etnicitet/social bakgrund/religion etc etc) som varken ett hinder eller en specifik anledning att ägna sig åt specifika aktiviteter", hade det fortfarande varit infiltration då? Vad är det för fel på det? 
    Du tror att genusperspektiv betyder: "Stina får INTE bli undersköterska för då är hon en svag och dålig kvinna" när det i själva verket betyder "Stina ska uppmuntras och vara medveten om att hon kan bli både undersköterska och lastbilschaufför, hon ska lära sig att se sina verkliga styrkor och inte behöva göra val baserat på tradition". Exakt VAD är det som är så jävla farligt med det? I SYNNERHET som det går åt båda håller, och INTE rör sig om någon sorts jävla gräddfil för tjejer. Killar ska också uppmuntras på exakt samma sätt, inte tryckas ner och sättas på plats som du och alla anti-genusare tror och tar för sanning.
    Du erkänner dig alltså till en hatisk ideologi?
  • Faber
    H o p e skrev 2012-08-06 18:55:26 följande:
    Tycker inte det e fel att använda han o hon. Skulle inte använda hen. Men TS, JO det finns faktiskt fler kön än två. Läs på lite så får du se. Vuxna människor har rätt att identifiera sig med något annat än han eller hon om dom känner att det inte stämmer in på dem!
    Jag har rätt att identifiera mig med alverna eller orcerna om jag så önskar, det betyder inte att de existerar i den fysiska verkligheten.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-06 19:05:06 följande:

Du verkar identifiera en hel massa saker som inte finns i den fysiska verkligheten...
    Som de patriarkala strukturerna?
  • Faber
    H o p e skrev 2012-08-06 22:34:56 följande:

Du är antingen dum i huvudet, oalmänbildad eller bara ett troll i tråden!
    Vad är det tredje könet bortsett från det lilla antal människor som föds som hermafroditer?
  • Faber
    H o p e skrev 2012-08-07 00:04:33 följande:

okar inte förklara för er oanmälbildade. Läs på internet istället. Börja tex med RFSL´s hemsida och sök dig vidare!
    Hur ser det tredje könsorganet ut?
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-07 12:32:06 följande:
    Allt är inte som det ser ut.
    Man är man, kvinna eller hermafrodit och i det sistnämnda fallet opererar man sig oftast så att man blir antingen man eller kvinna. Hur man känner sig är oväsentligt. Om jag känner mig som en alv så innebär det just det och inget annat. Jag är alltså ingen alv hur mycket jag än känner mig som en sådan eller önskar att jag var.
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-07 13:25:48 följande:
    Härligt exempel du valde. Alv vs. kön. Det låter smart.
    Jag upprepar kan jag få en bild av det tredje könet? Verkligheten styrs inte av hur människor känner sig. Människor är i sin fulla rätt att känna sig som varken man eller kvinna, faktum kvarstår dock, de är fortfarande man eller kvinna.
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-07 14:43:17 följande:
    Jag har aldrig sagt att det finns fler fysiska kön.
    Det fysiska könet är det enda som räknas.
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-07 15:17:42 följande:
    Tur att vi idag har börjat att tänka annorlunda. Jag har förstått att du har fastnat på vägen.
    Eller så är det att det "vi" som kommit på villovägar.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!